הנצפים ביותר

על בת מצווש ועל גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות מזמן להורים אתגרים רבים, ובהם אתגרים פיזיים, נפשיים וכלכליים. את גיל ההתבגרות ניתן לציין כתקופה שבה הילד או הילדה חווי תהליך של היפרדות מההורים, דבר שמלווה בלא מעט התנגדות וניכור כלפי התא המשפחתי. התהליך מתחיל איך לא עם טקס בר או בת המצווה, שהיה בעבר נחלתם של בנים בעיקר, אולם בשנים האחרונות נראה כי יותר ויותר בנות ששות אלי טקס בת המצווה הידוע בשמו- בת מצווש. בת המצווה הוא טקס מיוחד ובהמשך תקבלו טיפים כיצד לצלוח את המעמד המורכב והלא פשוט הזה, החל בבחירת שמלת בת מצווה וכלה בארגון המאורע.

משפחתי או פרטי?

ראשית חשוב להבין כי בתמצווש היא בעצם אירוע משפחתי. לא מדובר במאורע שבו בת המצווה זוכה במסיבה שהיא עבורה בלבד ואין זו הזדמנות לטפח את האגו המפותח ממילא שלה. אם תיקחו בחשבון שמדובר במסיבה גדולה לכל המשפחה ותעבירו את המסר הזה כלפי כלת בת המצווה תוכלו ליצור מסיבה פשוטה אך מיוחדת שבה גם הילדה תיהנה וכמובן גם אתם. ההבנה כי בת מצווה היא חגיגה משפחתית מסירה מעט מתשומת הלב על כלת האירוע והופכת את המאורע למהנה יותר.

הסכמה הורית

כעת לאחר שהבנו מה מטרת האירוע ניתן לשבת ולתכנן את ההפקה. מומלץ לשבת רגע אחד שני ההורים ולחשוב ביניכם מה הייתם רוצים לעשות, מה חשוב לכם ליצור באירוע הזה, איך אתם רואים אותו. רשמו הכל על דף ונסו לקבל המלצות ממכרים. לאחר מכן תוכלו לערב את כל האירוע ולשמוע ממנה מה לה חשוב. אם תקבעו גבולות ברורים שיהיו נהירים לכם הרי שהדבר יעבור גם אליה וכך תמנעו חיכוכים. משום כך השיחה המקדימה בין ההורים היא חשובה במיוחד.

דיאלוג עם הילדה

כאשר אתם שומעים את מה שבתכם רוצה לכלול באירוע השתדלו לא לבקר אלא בעיקר לאפשר לה. הציעו אלטרנטיבות ונהלו את השיחה במתכונת של דיאלוג ולא מונולוג. בדקו במקומות מובילים של ביגוד לילדות ושמלות לבנות המצווה כמו פטיטו בע”מ , הבהירו מהם הגבולות בדרך נעימה ואפשרו לה לפעול בתוכם. הסבירו מה היא יכולה לבחור לחלוטין ומה אתם תקבעו. ככל שתהיו ברורים יותר כלפי עצמכם כלך יהיה קל יותר מולה. הקפדה על שלבי העובדה האלו יאפשרו לכם להתחיל את התהליך מדיאלוג וסביר להניח שכך גם תמשיכו בו.