הנצפים ביותר

עיצוב חדרי ילדים בחודשי החופש הגדול

כל הורה יודע שהחודשים העמוסים ביותר עבור עיצוב חדר ילדים הם יולי ואוגוסט, עת המשפחה רוצה להתחדש לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה.

ענף עיצוב חדרי ילדים בצמיחה בחודשי הקיץ

עיצוב חדרי ילדים בחודשים יולי ואוגוסט הוא ענף צומח ומכניס במיוחד. החודשים האלו מתאפיינים במכירה של עשרים אחוזים יותר מבמהלך שאר השנה. הענף מגלגל כ-400 מיליון שקלים בשנה ורווחי גם בעתות מיתון ומצוקה, כמו בעת הנוכחית שמתחילה להריח כמו מיתון. 200 מיליון שקלים מתוכם, אגב, שייכים לקניה של מיטות לילדים ונוער.

בקניית מוצרים לחדרי ילדים יש שני אספקטים שההורים לוקחים בחשבון: (א) עלות (ב) עיצוב כולל של החדר. לכן, כאשר קונים מיטה לחדר – בודקים את עלותה וגם בודקים את איך היא נראית.

מומחים מסבירים כי כדאי לבדוק את בטיחות המוצר ועמידותו ביחס למחיר. כלומר, שיהיה במחיר סביר אבל לא בפשרה על איכות השמירה על הגב או על עמידות המוצר בפני לחות או משחקים והשתוללויות. הורים רבים רוצים לבחור בצבעים ועיצובים נינוחים שלא ישרו אווירה מלחיצה בחדר עבור הילדים.

קנייה לבד עם מעצבת פנים

האפשרות לעצב את חדר הילדים מחדש יכולה להיעשות לבד, בהנחה ולהורים יש טעם טוב והם יודעים מה הם רוצים במסגרת התקציב שלהם, או בעזרת בעל/ת מקצוע. הפנייה לגורם מקצועי כמו מעצבת פנים כרוכה אף היא בתשלום, אולם גורמת לכך שהתקציב שלכם ינוצל בצורה מקסימלית וגם זה עניין שיש להתחשב בו.

בשנת 2013, הסכום הממוצע שהוציעה משפחה עבור עיצוב חדר ילדים הוא 2300 שקל למיטה, 2000 שקל לארון, 1500 שקל לדסק עבודה וספריה, 900 שקל לשולחן או 350 שקל לשולחן מחשב. הוצאה לא מבוטלת. 90 אחוז מהרוכשים לבד ולא בייעוץ קונים בחנויות מותגים מוכנות מראש ולא אצל נגר. באופן משמח, אגב, חצי מההורים קונים ריהוט כחול לבן.

עת מיתון – עיצוב חדר ילדים המתאים לכמה גילאים

היום הורים מקפידים לאכלס מס’ ילדים עד גיל מסוים באותו החדר. בהנחה ו’חייבים’ להפרידם כפי שמקובל היום, ההורים מתעקשים על כך שגם אם הילד בן 10 – החדר יתאים לו גם כשיהיה בן 15 ולשם כך קונים ריהוט איכותי, מודולארי ופשוט, כזה שאפשר להתאימו גם לנער/ה צעירים ואינו ילדותי מדי. בנוסף, הקושי לארגן חדר שיהיה נעים אך פונקציונאלי נע בארץ גם מחשיבה אדריכלית קלולקלת: חדר ילדים ממוצע הוא בגודל של כ-15 מטר, קטן מאד מכדי לעצבו בצורה מושלמת לבד, או ללא הסתייעות בנגר שיעבוד לפי מידותיו.

אם אתם מתעקשים לקנות ברשת יהיה לכם מאד לא פשוט לארגן את החלל ולשם כך מומלץ מאד לעבוד עם מעצבת פנים. במקרה בו צריך לאכלס יותר מילד אחד בחדר המקרה אף מסובך יותר והחלל צריך לאכלס הרבה מאד פריטים קטנים, ספרים, צעצועים, מחשבים, ארון, מיטות ועוד.