הנצפים ביותר

עיצוב גינות נוי

לאחרונה, ניתן לראות כי ישנה צמיחה משמעותית בתחום גינות הנוי בישראל. כל בניין מגורים או בית פרטי מבקשים להתהדר בגינה היפה ביותר, זו עם הפרחים המרהיבים ועם העיצוב המפואר. ישנן אפילו תחרויות עירוניות , המעודדות את התושבים  לטפח את גינתם בכדי לשים מקום מגוריהם במקום הראשון ולהותיר את כל הערים האחרות מאחור, מקנאות בכך שהדשא שלהן לא מספיק ירוק.

באמצעות עיצוב גינות נוי, ניתן להפוך את המרחב המכוער ביותר לפנינה מרהיבה ומושכת עין. כיום, ישנו מבחר עצום של גינות נוי, המשתנות זו מזו מבחינת העיצוב, הקונספט והצמחייה. גינות אלו יכולות להעצים את המבנה, להגדיל את הערך שלו ולשפר את מצב הרוח של בני הבית.

לבניין המגורים ולבית הפרטי

גינת הנוי יכולה להתאים לכל מקום ומרחב. הגינה יכולה להשלים את הבית הפרטי ולכלול מיני צמחיה ואלמנטים אחרים, המפארים את הבית כולו. כמו כן, הגינה יכולה להיות אלמנט דקורטיבי רב עוצמה לבניין המגורים. בזכותה, ניתן לבטא את  הסגנון העיצובי של בני הבית ולהעניק ערך מוסף לבניין כולו. אין ספק, כי פאר הגינה ימשוך את עינם של העוברים ושבים ברחוב, גם אם אין הם מתעניינים בטבע וצמחיה. 

הסגנון העיצובי של הגינה

עיצוב גינות נוי מתבסס על סגנון מסוים, המשתנה מגינה לגינה. סגנון זה מתבטא באלמנטים השונים שיש בגינה, היוצרים יחדיו פנינת טבע ייחודית. בין היתר, ניתן לשלב בגינה כר דשא מלאכותי או אמיתי,  משטח אבנים או לבנים, עציצי חרס או פלסטיק ואלמנטים רבים אחרים. 

הגינה הפונקציונאלית

גינה איכותית אינה מבוססת רק על פאר חזותי אלא גם על הפונקציונאליות שלה. על כן, בעת עיצוב גינות נוי, יש להקפיד כי הצמחים הנם רב עונתיים, שישמרו לאורך זמן. כמו כן, כדאי לגדר את הגינה או לעצבה כך שתמנע ממזיקים לפגוע באיכותה.

למידע נוסף: פסטורליה – עיצוב גינות נוי