הנצפים ביותר

עורכי דין

עורכי דין נדרשים ללמוד משפטים במכללה או באוניברסיטה כדי שיוכלו להוציא רשיון לעריכת דין. התמחות במקצוע בדרך-כלל נמשכת כשנה במשרד עורכי דין. כדי להפוך לעורך דין יש לעמוד בבחינות של לשכת עורכי הדין בישראל. הבחינות נערכות בדרך-כלל בסוף תקופת ההתמחות של עורכי דין חדשים. לשכת עורכי הדין יכולה לא לקבל לשירותיהם אדם אם עבר עבירה שיש עימה קלון.
 
עורכי דין שונים מתחמים בתחומים רבים ומגוונים. ישנם עורכי דין המתמחים בתחול הנדל”ן על כל השלכותיו המשפטיות והחוקיות כמו: מה קורה כאשר בנייה של בנין כלשהו מתעכבת ואיך קובעים למי שייכת הטאבו על הקרקע. ישנם עורכי דין המתמחים בתביעות קטנות, תביעות אלו לרוב מסתכמות בסכום של אלפי שקלים בודדים. ישנם עורכי דין המתמחים בפלילים. עורכי דין אלו לרוב עוסקים במקצוע מעניין מאוד אך גם מסוכן כשהם מייצגים או תובעים פושעים שונים. עורכי דין המתעסקים בפלילים יודעים על-פי רוב את הדין הפלילי בעל-פה ועוסקים בעיקר במשפטי תקיפה, רצח, אונס, חבלה, שוד, גניבה וכן הלאה. ישנם עורכי דין המתמחים בדיני עבודה שונים, עורכי דין המתמחים בפנסיה, עורכי דין המתמחים בדיני משפחה. כמו כן, ישנם עורכי דין המתמחים בגירושין. עורכי דין אלה לרוב מתעסקים בתביעות מזונות, תביעות רכוש ותביעות משמורת על ילדים משותפים. רשימת התמחויותיהם של עורכי דין היא ארוכה מאוד ונמשכת מעבר למה שהובא לעיל.
 
עורכי דין רבים עוסקים במקצוע בישראל עד כדי כך שכיום השוק מוצף בעורכי דין. בהיעדר עבודה מספקת לכולם רבים פורשים ממקצוע עריכת הדין ועוברים למקצועות אחרים בהם הם יכולים לעשות שימוש בידע המשפטי שצברו. אחת הסיבות לגידול במספר עורכי דין בישראל נעוצה בעובדה שגם מכללות מסוימות התחילו ללמד בתחומן משפטים מה שגרם להכשרת מספר גדול של עורכי דין.
 
כיום יש מגוון נושאים שעורכי דין יכולים לדון בהם אך לא תמיד הם רשאים לחתום על מסמכים כאלה ואחרים כיוון שהם צריכים אישור נוטריוני, או ייפוי כח כללי נוטריוני, הסכם ממון ועוד אילו מסמכים שרק נוטריון יכול לחתום עליהם.