הנצפים ביותר

עורך דין לענייני עבודה מסביר על התפטרות לאחר לידה

הצטרפות של תינוק חדש אל המשפחה מביאה עמה שינויים רבים באורח החיים, האם הטרייה אינה מסוגלת בכל המקרים לשוב לעבוד במשרה מלאה או לחזור אל המשרה בה עבדה טרם היציאה לחופשת הלידה. נציין כי המעסיק מחויב לשמור בעבור האישה את מקום עבודתה במהלך חופשת הלידה, המאמר מתייחס למקרים בהם האישה היא זו אשר מבקשת להתפטר ממקום עבודתה בתום חופשת הלידה בכדי לגדל את הילד או לחפש אחר משרה התואמת את הצרכים שלה בצורה טובה יותר.

האם אני זכאית לפיצויים?

פניות אל עורך דין לענייני עבודה נפוצות מאוד בעקבות פיטורין במהלך הריון, פיטורין לאחר לידה ומעסיקים אשר מפרים את זכויות האישה העובדת. תקנות דיני עבודה בישראל קובעות כי אישה אשר התפטרה ממקום עבודתה מתוך מטרה לטפל בילדה תוכל לעשות זאת בטווח של 9 חודשים מיום הלידה תוך זכאות לקבלת פיצויי פיטורין. במקרים בהם המעסיק מסרב לאפשר לאישה התפטרות תוך קבלת פיצויי פיטורין לאחר לידה כדאי לפנות אל עורך דין לענייני עבודה לייעוץ וניסוח מכתב המפרט בפני המעסיק את זכויות האישה.

חשוב להדגיש כי זכאות לפיצויים ניתנת לאישה רק כאשר ההתפטרות מתבצעת במהלך 9 חודשים מיום הלידה. כמו כן, על סיבת ההתפטרות להיות טיפול בילד. כאשר בית המשפט משתכנע כי שני התנאים קיימים יחויב המעסיק בתשלום פיצויי פיטורין בהתאם לחוק. עורך דין לענייני עבודה מסביר לנשים כי עליהן לציין באופן מפורש במכתב ההתפטרות כי הסיבה להתפטרות היא טיפול בילד. חשוב להבין כי מכתב ההתפטרות אותו מגישה העובדת הוא ראיה בבית משפט לכל דבר, יש לשים לב היטב לפרטים הקטנים ולניסוח המכתב. אין לחתום על מכתב התפטרות כאשר הפרטים אינם נכונים וכאשר האישה אינה בטוחה כי ברצונה להתפטר ממקום עבודתה.