הנצפים ביותר

עוסק פטור ממס – שאלות נפוצות

קיימת שאלות נפוצות ושכיחות בקרב אלו המבקשים לקבל מעמד של עוסק פטור ממס בישראל. נשמח ללוות אתכם בצעדים הראשונים מול הרשויות, להסביר ולספק שירות מקצועי בתחום. כאן תוכלו למצוא מידע ראשוני על פעילות של עוסק פטור ממס על פי החוק ועל הנדרש מכם.

אלו תיקים יש לפתוח?

בכדי לקבל מעמד של עוסק פטור ממס בישראל עליכם לפתוח 3 תיקים : תיק בביטוח לאומי, תיק במע”מ ותיק במס הכנסה. גם כאשר אתם פועלים במתכונת של עוסק פטור ממס עליכם לפתוח תיק במס הכנסה ובמע”מ.  

האם עוסק פטור ממס פטור גם מתשלומי ביטוח לאומי?

התשובה לכך היא לא. ישנה חובת תשלום דמי ביטוח לאומי בעבור כל אזרח ישראלי. גם עקרות בית, מובטלים או סטודנטים נדרשים בתשלום דמי הביטוח הלאומי בכל חודש.

האם כל בעלי המקצוע יוכלו להקים עוסק פטור?

אם אתה שואל את השאלה אנחנו מניחים כי נתקלת בסירוב כאשר ביקשת לפתוח עוסק פטור ממס לעסק המספק שירותי ייעוץ מס או כתבה עיתונאית. החוק בישראל קובע רשימה של עיסוקים וסוגי עסקים שלא ניתן יהיה לרשום אותם כעוסק פטור, עליהם לפעול במתכונת של עוסק מורשה גם כאשר מחזור הרווחים שלהם אינו עולה על התקרה הקבועה בחוק בעבור עוסק פטור.

מהו מספר העוסק הפטור שלי?

מספר תעודת הזהות שלך הוא גם מספר העוסק הפטור. אם קבלת מכתב המאשר את פתיחת התיק תוכל בוודאי לזהות שם גם את מספר תעודת הזהות שלך כמספר עוסק פטור. גם מספר התיק שלכם בביטוח הלאומי ובמס הכנסה הוא מספר תעודת הזהות.

אלו טפסים יש למלא?

טופס פתיחת תיק במע”מ, טופס פתיחת תיק בביטוח לאומי, טופס פתיחת תיק במס הכנסה.

Â