הנצפים ביותר

עו”ד דיני עבודה מסביר על זכויות במהלך פיטורין

הליך של פיטורין כרוך בלא מעט סימני שאלה, גם כאשר ההליך מתבצע בהסכמת שני הצדדים מתעוררים ברוב המקרים רגשות שליליים הכרוכים בהפסקת העבודה המשותפת. החוק בישראל קובע זכויות לעובד ולמעביד בהליך הפיטורין, ליווי של עו”ד דיני עבודה יסייע לכם לעמוד על זכויותיכם. רוב המעסיקים נעזרים באופן קבוע בייעוץ משפטי, הם בוחנים מול היועץ המשפטי כל צעד ומוודאים כי הם מוגנים מפני תביעות.

רוב העובדים אינם פונים לייעוץ משפטי, הם סומכים על ההגינות של המעסיק ובמקרים רבים כלל אינם מודעים לזכויותיהם. פנייה אל עו”ד דיני עבודה חיונית בכל מקרה בו יש חשש להפרת זכויות, כאשר הליך הפיטורין אינו מתבצע בצורה חיובית ונעימה כדאי לבחון את הדברים יחד עם עורך דין. חשוב להכיר היטב את הזכויות של העובד מול המעסיק, מקרים בהם ישנה הפרת זכויות יוגשו את בית הדין לעבודה ויסתיימו בפיצוי כספי הולם. אל תמהרו לוותר על זכויותיכם, חייבו את המעסיק לספק לכם יחס הוגן ופיצויי פיטורין בהתאם לקבוע בחוק.

מתי כדאי לפנות אל עו”ד דיני עבודה?

א.      אם פוטרתם מעבודתכם כדאי לפנות.

ב.      אם אתם חוששים כי הפיטורין שלכם קרובים.

ג.       אם יש לכם חשש כי זכויותיכם נפגעות במקום העבודה.

ד.      אם ידוע לכם שישנה הפרת זכויות עובד במקום עבודתכם.

עו”ד דיני עבודה יאסוף פרטים אודות מקום העבודה, סיבת הפיטורין, חוקיות הפיטורין, וותק במקום העבודה, חישוב גובה סכום הפיצוי, סכומי כסף נוספים אותם תוכל לקבל מהמעסיק.  אם מדובר בפיטורין במהלך הריון, לאחר חופשת לידה או לאחר שירות מילואים יש לבחון היטב את ההליך ולוודא כי אין הפרת זכויות. שוב לבחון גם את פיטורין עקב אפליה של גיל, מין, דת, נטייה מינית, לאום.