הנצפים ביותר

עבודה כטכנאי מנדפים, איפה לומדים, כמה זמן, ואילו כישורים צריך

מנדף – חלק בלתי נפרד מכל מטבח, שצריך לדעת לטפל בו ולתקן אותו

מי מכם שמרים גבה מול המילה “מנדף” – זה בסדר, אבל אנחנו מבטיחים לכם שאתם יודעים על מה מדובר. מנדפיםמנדף הוא למעשה תחליף לארובה במקומות בהם לא ניתן להתחבר לארובה, וישנה פליטה של חומרים מזיקים שיש צורך להזרים לכל מקום מלבד החדר שבו מתבצעת העבודה. כך למעשה המצאת המנדף כוונה למעבדות כימיות, וגם כיום המנדף הכימי הוא אחד מסוגי המנדפים הנפוצים ביותר. עם זאת, כיום נפוץ עוד יותר למצוא את מכשיר סינון וניקוז האוויר הזה במטבחים גדולים של מסעדות, בתי קפה וכדומה. מדובר בחלק חשוב במיוחד, שמייעל משמעותית את עבודת המטבח, מקל על מיזוג האוויר ומונע מריחות רעים וחומרים מזיקים הקשורים בתהליך הבישול או הרקיחה מלהתפזר ברחבי החדר. משום כך, ברור שחשוב מאוד לשמור על ניקיון המנדף בכל מקום שבו הוא מותקן – מדובר בסופו של דבר בבריאות של כל מי שעובד תחתיו. עבור ביצוע הניקיון הזה ברמה הגבוהה ביותר, ועוד יותר מכך עבור טיפול בתקלות וטיפולים כלליים נוספים בתחום המנדפים, אנחנו צריכים עבודה של טכנאי מנדפים. כעת נשאלת השאלה – כיצד הופכים לבעל מקצוע בתחום זה ובמה כרוכה ההכשרה בתחום?

כיצד מגיעים לעבודה בתור טכנאי מנדפים, ומה כוללים הלימודים בתחום?

  • הכשרה בתור טכנאי מנדפים ניתן לקבל בשני צירים עיקריים. הציר הראשון הוא ציר ניסיון, שבו אנחנו עובדים ממש בתור עוזר לטכנאי בתחום ומקבלים הכשרה מעשית. לאחר חצי שנה של עבודה בתחום אנחנו יכולים להירשם לקורס טכנאי גז כללי שמכשיר אותנו בכל תחום מערכות הגז, כולל מערכות מנדף שונות.
  • כמובן שניתן גם לקבל הכשרה ספציפית בתחום המנדפים, דרך קורס מנהלי מערכות מנדפים וארובות. אל הקורס הזה אנחנו מגיעים דרך מכללת משלב המכשירה במגוון תחומים בעולם האש והגז. הקורס מכשיר אותנו לעבודה ב-13 מפגשים, אחד מהם מעשי, בתדירות של אחת לשבוע.
  • במסגרת קורס זה, שמאפשר לנו לקבל תעודה לתחזוקת, ניקוי ובדיקת מנדפים וארובות של משרד הכלכלה, אנחנו לומדים מגוון תחומים בעולם העיסוק הזה – מתכנון מנדפים וסוגי מערכות נידוף ועד ניקוי מתקדם של מערכות אלה, טיפול בכשלים ונהלים של מכון התקנים.

כמו כל מקצוע טכנאי אחר, בעבודה בתחום תמיד יש ביקוש, ומדובר במקצוע פיזי ורווחי המכבד את בעליו

כמובן שכמו בכל עבודה פיזית וטכנולוגית אחרת, עבודה בתור טכנאי מנדפים דורשת מאתנו יותר מסתם הכשרה, אלא מוסר עבודה ויושרה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר. העבודה בתור טכנאי מנדפים משפיעה ישירות על איכות החיים ועל העבודה של אנשים רבים בכל מקום שבו הם מותקנים, ואם אנחנו אמונים על התקינות הטכנית של אותם המכשירים אנחנו למעשה אחראיים על הבריאות שלהם.