הנצפים ביותר

סיור מודרך כחלק מאירוע בר מצווה בכותל

טקס הבר מצווה הוא אחד הטקסים החשובים בחיי כל יהודי ועל כן חשוב לחגוג אותו באתר המקודש לעם היהודי ואין מקום יותר מתאים לכך מאשר הכותל המערבי בירושלים. אירוע בר מצווה בכותל נערך באמצעות עלמא הפקות שהיא חברה העורכת במיומנות ובמקצועיות טקסי בר מצווה בכותל, והוא כולל בתוכו עלייה לתורה מול הכותל , סיור בעיר העתיקה, מחוץ לעיר העתיקה או בסביבת הכותל וכן ארוחה במסעדה בירושלים הערוכה לקיום אירועים מהסוג הזה ונבחרת על ידי הורי חתן הבר מצווה מתוך סגנונות מטבח שונים. במאמר הבא נדבר על הביקור הנערך במסגרת אירוע בר מצווה בכותל בסביבת הכותל, במרכז שרשרת הדורות ו/או מנהרות הכותל או עריכת סיור מודרך מחוץ לחומות העיר העתיקה.

ביקור במנהרות הכותל

בשנות ה- 90 של המאה הקודמת בוצעה בסביבת הכותל המערבי עבודה מפרכת של הוצאת אלפי מטרים מעוקבים של עפר ופסולת, ואז נחשפה מערכת מדהימה של מנהרות תת קרקעיות שחשפה את ההיסטוריה של האזור מתקופת בית החשמונאים. בין השאר נתגלה שם חלק נוסף מן הכותל באורך 488 מטר, רחוב מתקופת הבית השני, תעלת מים מתקופת בית החשמונאים, וממצאים נוספים מהתקופה החושפים את החיים המרתקים שהיו בה. הסיור המהנה והחוויתי הוא באורך שעה ורבע, והוא מעמיק את הקשר בין התייר לבין העיר.

ביקור במרכז שרשרת הדורות

בביקור באתר זה במסגרת אירוע בר מצווה בכותל המבקרים נחשפים להיסטוריה של היהודים בירושלים באמצעות אמנות כמו פיסול בזכוכית ומשחקי תאורה, ובאמצעות קטעי אודיו ווידאו מרתקים. הסיור במרכז שרשרת הדורות נמשך 45 דקות, והתיירים המבקרים בו מתרשמים משילוב מעניין מאוד בין אמנות מודרנית, ארכיאולוגיה והיסטוריה.

סיור מסביב לחומות העיר העתיקה

במסגרת בר מצווה בכותל הנערכת על ידי עלמא הפקות מתבצע גם סיור מודרך לאורך חומות העיר העתיקה. הסיור המעניין כולל הסברים מפורטים על בניית החומה והעיר העתיקה ויוצא משער יפו הסמוך אל מגדל דוד, או משער שכם.

  • במסלול היוצא משער יפו רואים את השכונות שנבנו מחוץ לעיר העתיקה ימין משה ומשכנות שאננים, ואת כנסיית דורמציון המרשימה.
  • מן המסלול היוצא משער שכם רואים את השוק הערבי, את כנסיית גת שמנים המפורסמת ואת בית הקברות הר הזיתים המכיל בתוכו קברים עתיקים מתקופות שונות.

 

המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר מסחר אלקטרוני ו  בניית אתר תדמית