הנצפים ביותר

סוף לשמועות – האם מותר לנהוג אחרי שתיית אלכוהול?

נהיגה בשכרות או בהשפעת סמים היא מסוכנת מאוד. היא מסכנת אתכם ואת הסובבים לכם, והיא אסורה על פי חוק. אך מה לגבי מי ששתה חצי ליטר בירה ולקח את החבר’ה? האם גם הוא נחשב על פי חוק “שיכור” והאם רשיונו ישלל?

בעבר לא החזיקה המשטרה ביכולת לבחון באופן חד משמעי את רמת האלכוהול בדמו של אדם. הוא נדרש לצאת מהרכב ולהוכיח לשוטר כי הוא אינו שתוי. לעתים היו השוטרים טועים בהחלטותיהם, ולעתים מנעו תאונות מיותרות. אך עם ההתפתחות הטכנולוגית והמצאת הינשוף ואמצעים טכנולוגיים חדשים, יכולה משטרת ישראל לזהות את רמת האלכוהול בדמו של הנהג, ולקבוע אם הוא כשיר לנהיגה.

כמה מותר לשתות?

הקריטריונים לפיהם פועלת משטרת ישראל הם מחמירים מאוד, והם קובעים כי אדם אשר נוהג בזמן שבדמו יותר מ-50 מיקרוגרם אלכוהול, אינו רשאי לאחוז בהגה. בעבר חלו חוקים שונים על טווחי גילאים שונים הנוהגים בכלי רכב, אך כיום החוק חל על כולם ללא יוצא מן הכלל. קריטריון זה, אגב, קובע כי למעשה אסור לשתות ולא משקה אחד לפני שעולים על ההגה. 50 מיקרוגרם אלכוהול יגיעו לדמכם אפילו אם תשתו פחות משליש בירה, ולכן לא מומלץ להסתכן ולסכן אחרים.

במידה ונתפסתם נוהגים כשבדמכם כמות גבוהה יותר, רישיונכם יישלל במקום, ורכבכם יוחרם לתקופה מסויימת על ידי המשטרה. לאחר אירוע זה, מומלץ לפנות אל עורך דין תעבורה אשר מתמחה בתחום הנהיגה בשכרות ויוכל לסייע בהקלה בעונש, ולעתים אף לביטול כתב האישום והעונש שהוטל עליכם. עורך דין תעבורה יסייע לכם להתנהל במקרה שנחשדתם בביצוע עבירה מסוג זה ויקל עליכם בהליך המשפטי.