הנצפים ביותר

סדנאות לקבוצות שונות – כי לכל קבוצה יש את האופי שלה

סדנאות לקבוצות שונות – כי לכל קבוצה יש את האופי שלה

לכל קבוצת אנשים, בין אם היא קטנה או גדולה, יש את האופי שלה ואת הצרכים שלה, את הרצונות שלה ואת דרכי ההתמודדות שלה, את תחומי העניין שלה ואת האינטראקציות הפנימיות שלה. אין דין קבוצה חברתית אחת כדין קבוצה חברתית אחרת.

לעיתים, החברות בקבוצה נכפית על אנשים, הם לא מתקבצים זה עם זה מרצונם אלא כי הדבר נכפה עליהם בעל כורחם. כך למשל, עם ילדים באותה הכיתה בבית הספר היסודי – הם מחולקים לכיתות לפי גילם ולפי אזור המגורים שלהם, לא לפי הרצונות שלהם, לא לפי התחביבים שלהם, לא לפי רמות העניין שלהם, ולרוב גם לא לפי רמת המשכל שלהם. ובכל זאת, בין אנשים שונים מאוד זה מזה נוצרת אינטראקציה מעניינת כי הם כן מוצאים תחומי עניין משותפים, או יוצרים לעצמם תחומי עניין משותפים. אך לעיתים, כשתחומי העניין לא מתעוררים באופן טבעי, יש צורך בעזרה חיצונית כדי ליצור את תחומי העניין הללו וכדי לגבש את הקבוצה. לשם כך נוצרו סדנאות לקבוצות.

מבחר הסדנאות של צופית שפאן לקבוצות מתאימות לכל גיל, לכל תחום עניין, לכל תחום עיסוק, לכל מקום גיאוגרפי, לכל תרבות ולכל דת. למעשה, סדנאות לימי גיבוש לעובדים מתאימות את עצמן לקבוצה שבה הן פועלות ועל ידי כך גורמות לחברי הקבוצה הלוקחים חלק בסדנה לשתף עמה פעולה ולהגיע לתוצאות הרצויות. כך למשל, סדנאות לקבוצות של ילדים בבית הספר היסודי, כדוגמת תנועות הנוער, פועלות לפי צורת החשיבה של הילדים הלוקחים בה חלק ומעשירות אותם כך שגם הם משתפים פעולה בסדנה וגם הסדנה עוזרת להם, סדנאות לקבוצות של מבוגרים ונוער לפי תחומי עניין, כמו למשל חוגי אפייה, חוגי בישול, חוגי תפירה, מועדוני ספרים וסרטים, פועלות על סמך תחום עניין משותף ומגבשות את הקבוצה סביב אותו תחום העניין המשותף. פעמים רבות, ישנןסדנאות לקבוצות שמתאספות באופן חד פעמי – כמו למשל במסיבות של רווקים ורווקות, בכנסים מקצועיים, אלה אנשים שמתאספים ביחד שלא בהכרח יראו שוב אחד את השני, ולכן יש צורך בקיום של סדנאות לקבוצות כדי לגבש את הקבוצה הזו כמה שיותר מהר משום שתחושת הזרות מפריעה לניהול התקין של הקבוצה.