הנצפים ביותר

סדנאות הכשרת מנהלים

הכשרת מנהלים היא משימה לא פשוטה. מנהל הוא אדם שאמור לפי ההגדרה, לפקח ולשלוט על התפקוד הכללי של כל העובדים בחברה או במחלקה שלו. תפקידו לספק מנהיגות וארגון לקבוצה גדולה של אנשים. הוא משגיח על התהליכים ומוודא שהעובדים מבצעים את משימותיהם לפי תפקידיהם כהלכה, זאת בין אם הוא המנהל הכללי של הארגון או מנהל מחלקה בו.

בדומה לאור העובדה שהוא עומד בראש הארגון, הוא אחראי גם על ניווטו לכיוון המטרות העסקיות, והכישלון או ההצלחה שלו ישפיעו בסופו של יום גם על אלו של החברה. אלו כאמור הן בין הסיבות שחברות משקיעות לא מעט בנושא של הכשרת מנהלים מטעמן.

היום גם ידועים היתרונות של הכשרת מנהלים שהיא מעבר לתואר אקדמי בהתמחות במנהל עסקים. הסיבה לכך היא שתפקידו של המנהל מתמצה בכישורים, מיומנויות ויכולות שהם מעבר להשכלה הפורמלית.

אלו כוללים לדוגמא יכולת לניהול משא ומתן, קבלת החלטות תחת תנאי לחץ ואי וודאות, אינטליגנציה רגשית, יחסי אנוש ועוד.

תכניות שנושאן הכשרת מנהלים יכולות לסייע למנהלים צעירים ובכירים כאחד. כך, תכונות שיכולות להיות חשובות לא פעם למנהל הן ביטחון ואסרטיביות שעלולות להיות לקויות בחסר אצל מנהלים צעירים וחסרי ניסיון בתפקיד. תכנית מסוג זה שיכולה לאפשר למנהלים הצעירים בארגון לשפר ולרכוש מיומנויות חשובות למשרה זו יכולים לאחר מכן למלא אותה בצורה טובה יותר, כאשר גם המעסיקים שלהם יודעים שהם מרוויחים שדירה ניהולית טובה לעתיד.

יחד עם זאת, בדומה תכנית הכשרת מנהלים יכולה להתאים גם לבכירים שכבר חושבים שצברו מספיק ידע וניסיון מקצועי. הסיבה לכך היא שמפגשים המיועדים לכך יכולים לשנות את המודעות של האדם לפרטים שהוא לא ייחס להם קודם חשיבות. באופן זה גם מנהל בכיר יכול ללמוד שיטות טובות יותר לתמרץ את העובדים שלו להשקיע יותר במטלותיהם מבלי ליצור אצלם תחושת אנטגוניזם.          

למידע נוסף על סדנאות הכשרת מנהלים, היכנסו לאתר.