הנצפים ביותר

ניצול נכון של חלל הבית

כאשר נכנסים לבית חדש או כאשר רוצים לשפץ בית קיים, יש חשיבות עליונה לניצול נכון של חלל הבית. השקעה בתכנון נכון ותשומת לב לכמה פרטים חשובים בהיבט של עיצוב פנים יהפכו את המראה לא רק לחדיש יותר אלא גם לנעים יותר והרבה יותר פרקטי ונוח. איך עושים את זה? שמים לב לכמה פרטים קטנים כגון – פתרונות אחסון, מיקום נכון של רהיטים וגם התקנה של פתרונות תאורה ודלתות פנים מודרניות מנירוסטה.

הפתרון לאחסון הנכון

האלף בית של ניצול נכון של חלל הבית דורש תשומת לב רבה לפתרונות אחסון ומידוף יעילים. כאשר לא מתקינים את האמצעים הנכונים, עם התאמה לחלל הפנימי, גם הבית הגדול והמרווח ביותר יהפוך עד מהרה לצפוף ומבולגן.

בין פתרונות האחסון שיתרמו למראה יפה ומסודר ניתן למצוא:

  • התקנה של מדפים – מדפים יכולים לשמש לא רק לאחסון צעצועים בחדר הילדים. אפשר למקם מדפים מעוצבים ביחידת ההורים וכמובן שיש לדאוג גם למדפים מותאמים למטבח.

  • נישות סגורות ופתוחות – התקנה של נישות לטובת אחסון של פריטים שונים יכולה להיות תחליף מצוין לחדר אחרונות, במידה ומבנה הבית לא מאפשר הקצאה של חדר מסוג זה. יש גם כאלה שנוהגים ליצור נישת אחסון למרות קיומו של חדר ארונות ייעודי.

  • קופסאות נפלאות – לצד הארונות הגבוהים, שיודעים לנצל את כל החלל מהרצפה ועד לתקרה, ניתן למצוא כיום מגוון של קופסאות מעוצבות, לחדרי הורים וילדים. יש קופסאות שטוחות ועם גלגלים, שניתן לאחסן בהם פריטים שונים ולגלגל אותם לאחר מכן תחת למיטה.

סידור הרהיטים והתאורה

סידור הרהיטים בצורה נכונה זוהי אומנות לשמה. לא פעם, ניתן ליצור מהפך שלם בבית המגורים באמצעות סידור שונה של הריהוט והשטיחים. למעשה, כדאי מאוד לעשות מפעם לפעם ניסיונות חדשים כדי למצוא תוצאות מפתיעות ותחושה כמעט כמו בבית חדש.

ככלל, חשוב מאוד לסדר את הרהיטים השונים באופן שגם מקל על הגישה ועל תנועה בחלל. בנוסף, יש לבצע את הסידור הזה כך שתשומת הלב מופנית לאזורים שנחשבים לאטרקטיביים יותר. באמצעות התקנה נכונה של גופי תאורה, תאורה תלויה או עומדת וכן גם תריסים מותאמים, ניתן לייצר אווירה מוארת יותר, פתחוה יותר וטבעית יותר.

כאשר מדובר בבית עם חלל מצומצם יחסית, ניתן לעשות שימוש בפתרונות מעוצבים ומתוכננים כגון מיטות מתקפלות, ריהוט מוקטן דקורטיבי, שטיחונים קטנים, עציצים תלויים וכדומה. שימוש בדלתות פנים חדישות, עם צירים נסתרים או כיסי קיר ישלימו את המראה ואת האווירה.