הנצפים ביותר

נזילת מים מהשכנים

לאחרונה נמצאו לא מעט דירות בתוכן התגלו רצף של נזקים עקב נזילות מים מהדירות הסמוכות להן, בדרך כלל דירות אלו ימצאו בדיוק מעל הדירה הסובלת מן הנזילות. ישנם מקרים נוספים בהן מוקרן של נזילות המים היה דווקא בדירות הנמצאות באותה הקומה בסמוך לדירה הנידונה. התופעה המטרידה ביותר שמאפיינת מקרים מהסוג הזה היא שהדייר מאותה הדירה ממנה נוזלים המים איננו מבחין משום מה באיזשהו שינוי שחל בדירתו ומסרב להכיר או להודות בעובדה הפשוטה שמקור הנזילה והבעיה נמצאת בדירתו שלו.

אבא, אבא ירח מטפטף עלינו

כמו כן ברב המקרים לאותו הדייר אין שום רצון או נכונות לתקן את מקור הבעיה עקב ההוצאות הכבדות הכרוכות בתיקונים אלו. במקרים אלו ניתן להיעזר בעורך דין. השאלה הנשאלת היא אם מקור הנזילה הוא לא מדירת השכן, לפי טענותיו, אז מהיכן היא נגרמת? קרוב לוודאי שהדייר יאמר שמדובר בחדירת מי גשם, מדירה אחרת או מכל מקום שהוא מלבד דירתו המושלמת כמובן. ייתכן שאותו השכן יפנה לחברת הביטוח שלו, על מנת שתישא באחריות לתיקונים.

חברת הביטוח מצידה, תאתר את הצינור הדולף ותחליף רק חלק קטן ממנו. אולם בזאת בעיית הנזילה לא בהכרח תיפתר ויתכן שנזילת המים שהתרחשה עוד זמן רב טרם גילויה, גרמה להתפשטות המים בחול שמתחת לריצוף והובילה לכדי החמרת המצב. כאמור תיקונים אלו מחייבים הוצאות גבוהות, וכמובן שאם אפשר להתנער מאחריות, אז מדוע לא בעצם? על מנת להתמודד עם שכנים בעייתיים ניתן להיעזר בעורך דין ולפתור את הבעיה

איך נמנעים?

נזילות מים הן צרות צרורות וניתן להימנע מהן על ידי ביצוע בדק בית . ניתן לבצע בדיקות אלו טרם רכישת הדירה, לאחר רכישתה, במהלך עבודות שיפוצים ובמקרה שלנו כשאר מתגלע סכסוך בין שכנים המערב אף את תביעתן של חברות הביטוח. איתור מוקדם של מקור הנזילות יכול לחולל פלאים במסגרת המשך העסקה או המגורים.

נזילות נחשבות כיום לאחת מן התופעות הנפוצות והרווחות ביותר של ליקויי בנייה, והן יכולות להתפתח בחלוף הזמן עד לכדי מצב של הידרדרות מוחלטת בו ישנה סכנה ברמה הבריאותית והבטיחותית כאחד. בדיקות אלו לרבות ביצוע ביקורת מבנים עשויים גם יחד לאתר בעיות של חדירת מים ונזילות ובכך למנוע את המשך התפשטותן, מה שיכול בהמשך להוביל לשלל בעיות אחרות כגון רמת לחות גבוהה במיוחד בדירה, הופעה של חיידקים ועובש שמזיקים לבריאות, ריחות בלתי נעימים, נזקים לבידוד ולריהוט, סיכוני אלרגיות ומחלות.

באמצעות בדק בית יסודי ומקיף לאיתור של נזילות דרך התחקות אחר המקור שלהן, זיהוי היקפן ודרגת חומרתם, אפשר לדאוג לעבודות מקצועיות של איטום בזמן הנכון ובכך להימנע מהידרדרות במצב. בדיקות אלו נועדו לאתר סוגים שונים של נזילות כמו למשל נזילות מהגג, מקירות חיצוניים, מהמרזב, חדירה של מים ממרפסות, נזילות שמקורן בדירות השכנים, נזילות שהחמירו עקב ניסיונות חובבניים לתקן את הבעיה בצורה שלא הניבה שום תוצאות חיוביות.

ניתן לבצע בדיקות אלו כאמור טרם רכישת הנכס, מה שעשוי להשפיע על העסקה כולה והמשכיותה, כמו כן על המשא ומתן מול הגוף המוכר או הקבלן. מנגד, בדיקות המתבצעות לאחר הרכישה בשעה שהנכס מצוי בבעלותנו, יכולה להשפיע על נחיצותם של עבודות שיפוצים, של תביעות נגד חברות הביטוח ובאופן כללי על היחסים עם השכנים. בין כה וכה, הסיבה המרכזית ביותר, בגינה יהיה עלינו לבצע את אותן הבדיקות היא לא אחרת מאשר רמת הבטיחות והבריאות האישית שלנו במרחב המגורים.