הנצפים ביותר

נוטריון – מי הוא, מה הוא, מתי ואיך ולמה

 

מיהו נוטריון?

כאשר אתם מתבקשים לאמת את מקוריותם של מסמכים מסויימים, בין אם זה בביטוח לאומי, בבית המשפט, במהלך הרשמה למוסדות לימוד, בעת דיון בשגרירות בעניינכם, או בכל מקרה אחר הדורש טיפול משפטי במסמכים שלכם, אתם זקוקים לשירותיו של נוטריון.

נוטריון הוא עורך דין שלו יש ותק של עשר שנים לפחות במקצועו ובתחום התמחותו. לנוטריון ישנה הסמכות לאשר מסמכים משפטיים, כמו גם לאמתם ולערוך אותם ולהעניק להם גיבוי משפטי נוסף בעת הצורך.

אך כמובן שלא כל עורך דין בעל ותק של עשר שנים בתחום התמחותו ובמקצועו יכול להעניק אישור של נוטריון. נוטריון הוא עורך דין שעבר הסמכה במשרד המשפטים וקיבל מהם אישור לשמש כנוטריון. כמו כן, עליו להיות אזרח ישראל, חבר בלשכת עורכי הדין, נקי מעבר פלילי, עליו להיות אדם שלא הורשע בעבירה שיש עמה קלון. כמו כן, עליו להשאיר דוגמת חתימה בספר הנוטריונים של ישראל ורק לאחר מכן הוא יכול להתחיל לשמש כנוטריון.

כאשר נוטריון חותם את חתימתו על סמך מסוים אשר הענקתם לו, הוא, בעצם חתימתו, מאשר את מקוריותו של המסמך, ואם המסמך מצולם או מתורגם הוא מאשר את הצילום של המסמך המקורי או את טיב ואיכות התרגום.

אין לזלזל בבקשה לחתימת נוטריון על מסמכים מסוימים משום שעד לחתימתם בידי חותמת נוטריון, אין למסמכים אלו תוקף במקומות רבים במקרים רבים. יהיו מקוריים ואמינים ככל שיהיו. ללא חתימת נוטריון לא ניתן להגיש מסמכים מסוימים לרשויות החוק ולרשויות השלטון בישראל ולא לגופים שונים אחרים.

מה תפקידו?

תפקידו של הנוטריון הוא לקבוע אם מסמך מסוים הוא מקורי, אם תרגום של מסמך מסוים הוא תרגום קביל, אמין ומדוייק, כמו כן תפקידו של נוטריון הוא לאשר כי החתום על המסמך הוא אכן החותם האמיתי ושלא מדובר בחתימה מזויפת של אדם אחר שחתימתו זויפה שלא בידיעתו.

במקרים מסוימים, כמו למשל בהצגת מסמכים ממדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת, רק באמצעות אישור נוטריון וחתימתו הופכים המסמכים לברי-סמכות ולרשמיים במדינה שבהם הם מוצגים, יש מסמכים רבים שדורשים אישור נוטריוני ולא כל עו”ד יכול לחתום עליהם. ניתן למצוא נוטריונים בתל אביב אשר יוכלו לעזור לכם.