הנצפים ביותר

נדלן, ביקורת מבנים, שיפוץ המשרד

נדלן הוא למעשה ראשי תיבות של הביטוי הארמי נכסי דלא נידי, כלומר נכסים שאי אפשר לנייד, שאי אפשר להזיז מהמקום. למעשה כאשר מדברים על נדלן מתכוונים בפועל לקרקעות, בתים ודירות.  נדלן הוא אפיק השקעה כבר שנים רבות. נדלן משמש כהשקעה בכמה אופנים: אפשר לרכוש דירה למשל ולהשכיר אותה ועל ידי כך לקבל תשואה קבועה, אפשר לרכוש נכס כלשהו בזול ולמכור אותו יותר מאוחר ברווח, זאת כמובן בכפוף לתנאי השוק, אפשר לרכוש נכס ולהשביח אותו ואז למכור אותו ברווח ועוד.
 
כאשר מדברים על שוק נדלן מתכוונים לסך האירועים והנכסים למשל שוק נדלן למגורים מתייחס לדירות למגורים הקיימות, סך התחלות הבניה החדשות, מחירי הדירות וכד’. קיפאון בשוק נדלן יכול להתרחש כאשר היזמים אינם מקבלים מימון והרוכשים אינם מקבלים משכנתאות.
 
כאשר אומרים ששוק נדלן מתרסק מתייחסים לירידה דרמטית במחירי דירות, להיצע רב של דירות לעומת דרישה.  יש אנשים בעלי ממון שיש להם מספר רב של נכסי נדלן והם מעבירים אותם לניהול חיצוני של נדלן. כאשר יש דירות רבות שמשכירים יש לדאוג לשוכרים מתאימים, לפתור בעיות לשוכרים, לדאוג שהשוכרים ישמרו על הנכס וכמובן לדאוג לגבות שכר דירה ותשלומים נוספים אם דרוש. לכן אנשים שיש להם נכסי נדלן רבים מנהלים אותם באמצעות חברות ניהול נדלן ולא באופן עצמאי. 
 
 מי שמעוניין להרחיב ידיעותיו בתחום נדלן יכול לעשות זאת באמצעות קורסים מקצועיים שמציעים מוסדות להשכלה גבוהה, מכללות, מכונים ועוד כמו למשל בקורס שמאות מקרקעין וניהול נכסים או קורס ייעוץ נדלן.  בקורס יועצי נדלן לדוגמא לומדים בין היתר הכרת שוק הנדלן, שיווק נדלן, היבטים משפטיים הקשורים בתחום נדלן, ניהול משא ומתן ועוד. השקעה בתחום נדלן יכולה להתבצע בארץ או בארצות שונות בחוץ לארץ ויש חברות נדלן אליהן ניתן לפנות בעניין.  
 
יש סוגים רבים של שיפוצים אם זה שיפוץ המשרד, שיפוץ הבית ועוד. ישנם חברות המתמחות בתחום בדק בניה, בקורת מבנים ועוד ויכולות לסייע.