הנצפים ביותר

נדודי שינה – מהם?

 

בוודאי שבמהלך חייכם יצא לכם לשמוע על המושג “נדודי שינה”. מושג מאוד נפוץ כאשר ממנו סובלים, באוכלוסייה העולמית, כ-95% בשלב כזה או אחר במהלך חייהם. למעשה כ-15% מתוך ה-95% סובלים מבעיות חמורות של נדודי שינה וזקוקים לטיפולים שונים על מנת להצליח להתגבר על כך (במידה, כמובן, והם מודעים לבעיה).

קיימים כמספר סוגים של הפרעות שינה. הסוג הראשון נקרא “חולפים” מכיוון שסוג זה אורך מספר ימים בודדים בלבד. הסוג השני נקרא “קצרי מועד” כאשר סוג זה של נדודי השינה יכול להגיע עד כשלושה שבועות. הסוג השלישי והאחרון אשר נחשב כבעייתי ביותר נקרא “כרוני”. הסוג השלישי, האחרון והקשה ביותר בא לידי ביטוי בקשיי הירדמות ונתוני שינתו מגיעים לכשלושה ימי שינה מרעננים בשבוע אחד בלבד (במשך כחודש ימים שלמים) ובנוסף לכך החולה מאמין שהתפקוד ברמה היומיומית נפגעת כתוצאת מהעדר השינה הנ”ל – נתונים אלו עוזרים לאבחן חולה בבעיות שינה כרוני.

תחלופת מזרונים

פעמים רבות ניתן לפתור את הבעיה הנ”ל על ידי החלפה של המזרון. כל כמה שנים יש להחליף את המזרון שברשותנו וכאשר אדם מתחיל לסבול מנדודי שינה ובעיות גב בלתי מוסברות עמן הוא קם בכל יום, ככול הנראה שעליו לבדוק מתי רכש את המזרון שהרי אם גילו של המזרן עומד על כשמונה שנים ויותר, זהו סימן מובהק לצורך בהחלפת המזרן.

כמו כן, כיום ניתן למצוא מגוון נרחב מאוד של מזרנים, כמו לדוגמא: מזרונים אורתופדים, מזרון ויסקו, מזרוני קפיצים שונים ומגוונים, מזרוני לטקס וכן הלאה. חשוב מאוד לדעת ולזכור: מכיוון שאי אפשר באמת לדעת איזה מזרון מתאים לנו או לא, רצוי ללכת לאורתופד שימליץ על סוג מסוים ואף לחפש חנויות רהיטים המאפשרות לרכוש מזרן ולהחזירו לאחר מספר ימים במידה ואינכם מרוצים מהשינה שלכם עליו.