הנצפים ביותר

מתכונים מנצחים בצי’ק צק

מתכונים מנצחים של סוגת
תיירים רבים המגיעים לישראל ובמיוחד לתל אביב נדהמים כמה המסעדות מלאות אנשים בכל ימות השבוע ובכל שעות היום והלילה. כאילו אין עבודה, לימודים או כלכלה עגומה, ישראלים אוהבים שיגישו להם אוכל. אין ספק שזה כיף לקבל אוכל מוכן ולא לשטוף את הכלים לאחר מכן. אך כולנו יודעים שאין זה תחליף לאוכל ביתי. כשאנו מבשלים בבית אנו יודעים בדיוק מה נכנס למנה, אנו קובעים את האיכות, את כמות השמן או הסוכר וכמובן אחראיים על ההיגיינה. תיירים רבים המבקרים בארץ גם נדהמים לגלות את נדיבותם של הישראלים כאשר הם מכינים ארוחות. אנו לוקחים את המושג “פותחים שולחן” ברצינות, בדרך כלל ומציעים מגוון רחב של מנות, הכוללות ם סלטים קטנים, לחמים טריים וכדומה.
בבוקר מוקדם, לפני העבודה או הלימודים, אין לנו תמיד זמן או אנרגיה להכין לנו משהו לאכול. מחקרים רבים מראים שארוחת הבוקר היא חשובה ביותר. לדוגמא, שתיית קפה ללא דבר מה לאכול מעלה את הסיכויים לחלות במחלת הסכרת. בריאות או לא, כיף להגיע למשרד שבעים במקום להתחיל לחפש ג’אנק זריז בצורת עוגיות בדרך או במשרד. מומלץ וטעים לפתוח את הבוקר עם פירות, מוזלי עם חלב סויה ותה ירוק במקום קפה.
אלו מאתנו העובדים במשרדים מכירים את דילמת ארוחת הצהריים, כשכבר אכלנו בכל המקומות בסביבה ודי נמאס לנו למחזר את האוכל של המסעדות השכונתיות. כמובן שגם ניתן להזמין אוכל. אך מדובר בפרוצדורה לא זולה וחבל להוציא סכומים כאלו מהמשכורת על ארוחת צהריים במשרד. ישנם מתכונים רבים שיעזרו לכם להחליף ארוחת “טו גו” יקרה ולא תמיד טעימה בארוחה משביעה, טעימה וזולה בהרבה.מתכוניםוכן מתכונים לחומוס

 לארוחת צהריים במשרד כוללים סלטים עשירים עם טופו, אגוזים ועוד תוספות משביעות, כריכים שתוכלו להרכיב בקלות במשרד עם מרכיבים שניתן לקנות בכל סופר, כמו ירקות, עגבניות מיובשות, אבוקדו וזיתים. ניתן לשדרג עם תוספות של אנטי פסטי ועוד. אם תכינו מראש, תוכלו גם ליהנות מסלט תפוחי אדמה, סלט פסטה ועוד המון אופציות למתכונים זריזים ומשביעים.
כשאנו מגיעים הביתה, תשושים מיום עבודה, אחרי סיבוב עם הכלב בפארק, גם אין לנו תמיד אנרגיה להתחיל לבשל לעצמנו, במיוחד אם אנחנו מתגוררים לבד. קל מאוד לקפוץ ולקחת מנה הביתה, אבל מומלץ להשקיע בארוחה שתכינו בעצמכם. מתכונים לארוחות ערב פשוטות וטעימות כוללים מרקים, פסטה עם ירקות, אורז עם סלט וטחינה וכדומה שאלו מתכונים קלים ומהירי להכנה

  פשוט לסלט אסייתי שניתן לקחת אתנו לעבודה. הוא מחזיק מעמד מעולה בקופסה במקרר לכמה שעות.
אטריות אסייתיות (ניתן להשתמש באטריות אורז דקיקות – רק שפכו מים רותחים עליהן והן מוכנות), עלים ירוקים מסוג מנגולד או בוק צ’וי רחוצים וחתוכים דק, 2 גזרים מגורדים, כוס כרוב סגול חתוך דק, טופו חתוך לרצועות דקות. הכינו את הרוטב: חצי כוס טחינה גולמית, 2 כפיות סויה, 2 תמרי מג’הול, 2 כפיות ג’ינג’ר טרי מגורד, מעט אבקת צ’ילי, חצי כוס מים. ערבבו היטב את הרוטב (ניתן גם בבלנדר), הוסיפו טיבול אם צריך. כשאתם מוכנים לאכול, ערבבו יחד עם האטריות, הוסיפו בוטנים, כוסברה ונענע קצוצים דק. בתאבון!