הנצפים ביותר

מתי עוברים דירה?

מעבר דירה אינו פשוט כלל וכלל. כל אימת שזה קורה, נדרש לתת את הדעת על מספר עצום של גורמים. החל מהחברה בה בוחרים, דרך הפריטים שמעוניינים להעביר ועד לתקופה בשנה בה עושים זאת. הגם שבמקרים רבים קשה לתכנן את מועד ההובלה, הרי שישנן אבחנה חשובה ביותר שיש לעשות, והיא בין מעבר דירה בקיץ לבין החורף.

מעבר דירה בקיץ: נוח יותר, יקר יותר

קשה למצוא חברת הובלות שלא תעיד כי חודשי הקיץ הם העמוסים ביותר עבורה. ניתן למצוא לכך מספר סיבות. ראשית, זהו המועד האידיאלי למעבר דירה עבור משפחות- וזאת עקב חופשת הקיץ של הילדים. בעלי עסקים רבים, על כל שכן מוסדות חינוך, יכולים לא פעם להפסיק את שגרת העבודה רק בתקופת הקיץ, העמוסה פחות. ואל המשוואה ניתן לצרף גם את הסטודנטים, הנערכים לשנה האקדמית החדשה.

כאשר יש ביקוש רב להובלות, התחרות בין החברות השונות הפועלות בתחום מתגברת. אולם, לרוב הדבר מבוטא גם במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מהמצב המקובל ברוב ימות השנה. הדבר מעניק חשיבות מכרעת לא רק לצורך לבצע השוואת מחירים, אלא גם לתיאום מוקדם עם אנשי חברת ההובלה. כשמזמינים מראש, לפני שהביקוש להובלות יוצא מגדרו, ניתן להשיג מחירים זולים יותר.

עוברים דירה בחורף?

מן העבר השני, עומדת האפשרות לעבור דירה בתקופות עמוסות פחות- ובעיקר החורף. גם כאן, לעונת השנה יש השפעה על הביקוש, שעה שנדירים יותר מעברי דירה בחורף (ולא רק בגלל מזג האוויר). חורף לרוב מגיע באמצע שנת הלימודים, ולכן קשה יותר למשפחות או לסטודנטים לעזוב הכול ולהתמקד בהיבטים המורכבים של ההובלה.

אולם, כאשר הנסיבות מאפשרות לבצע את המעבר דווקא בחורף, קל הרבה יותר לצאת נשכרים. אחד הדברים החשובים ביותר בכל הובלה הוא המחיר, ובחורף הוא זול פי כמה מאשר בתקופות אחרות.

כאשר עוברים דירה בחורף, ישנו קושי מסוים בהובלה. הנסיעה בכבישים הרטובים טומנת בחובה אי אילו סכנות, ולכן חשוב לבחור בחברות מקצועיות אשר נוקטות בכל אמצעי הזהירות. חשוב מאד לבדוק כי כל הציוד, ובעיקר מכשירי החשמל או הרהיטים, אכן מכוסים כראוי מפני נזקי הגשם והמים. הובלה טובה בחורף צריכה גם להישאר יבשה.