הנצפים ביותר

מתי זה הכרחי לבצע תיקון של צנרת הביוב

מתי זה הכרחי לבצע תיקון של צנרת הביוב

ראשית, יש לקחת בחשבון כי כמו בכל תחום אחר, גם באינסטלציה, ככל שמאתרים בעיה בשלב מוקדם יותר כך קל יותר וזול יותר לפתור אותה.מערכת הביוב שלנו מורכבת ממערכת צינורות מסועפת, שבנויה וערוכה למטרות סילוק פסולת.

בעבר, צינורות הביוב הביתיים היו עשויים מבטון, כיום מערכת הביוב הביתית עשויה מצינורות פלסטיק (פלסטיק קשיח מאיכות גבוהה). צינורות אלו מחוברים ומסועפים בעזרת חלקים מקשרים, שכמו הצינורות עצמם יכולים להתבלות עם הזמן ולא רק כתוצאה משימוש שוטף ושגרתי.

חלקים אלו שאינם מתפקדים כראוי, נשברים, מתפרקים או נסדקים, כמו גם הצינורות עצמם- כאשר יש בהם כשל מבני כגון סדק, שבר, כיפוף, עיוות או קריסה, דורשים טיפול מיידי, שאם לא כן הבעיה תגדל ותתעצם ותתפשט לכדי מימדים גדולים יותר.לא קשה לדמיין כיצד חור זעיר הולך ומתרחב עם הזמן.

 קל מאוד להבין כיצד סדק שלא מטופל בזמן או לא מטופל באופן מקצועי, הולך וגדל לכדי שבר.למותר לציין כי מערכת צינורות לא תקנית, בעלת כשלים מבניים שאינם מקבלים טיפול, פשוט יכולה בסופו של דבר לקרוס. אלו הם המקרים בהם יש צורך לבצע תיקון צנרת, ויפה שעה אחת קודם.

האם צילום צנרת הכרחי במקרים אלה?

כן. מכיוון שרק צילום ביוב – צילום המתבצע בעזרת מצלמה משוכללת שנועדה לכך- יכול לשקף לאיש המקצוע את פנים הצנרת ברמת דיוק כ”כ גבוהה, הממחישה באופן מובהק מהי הבעיה והיכן בדיוק היא ממוקמת. צילום זה אמנם כרוך בעלות גבוהה, אולם דמיינו את נפח העבודה (והעלות שלה, כמובן) הנדרש לביצוע תיקונים בתוך הצנרת כאשר אין יודעים את המקום המדויק או את סדר גודל הבעיה. האם מדובר בסדק? אולי שבר? האם חלק מהצינור קרס ויש להחליפו או אולי רק חלק שמחבר בין הצינורות?

צילום צנרת מתבצע ללא סכנה של גרימת נזק למערכת הביוב, וללא צורך בהרמה מרצפות וכו’- וזהו יתרון משמעותי מאוד. ממצאי צילום זה מראים לאיש המקצוע בברור גם את הגורם לבעיה. למותר לציין כי לדוגמא, סתימה יכולה להיגרם ע”י סחבה שנשטפה למערכת הביוב, ע”י שורשים בצנרת או ע”י כיפוף של אחד הצינורות. כל אחד משלושת התרחישים שצוינו דורש טיפול שונה. לכן, ברגע שמתחילים “לפרק” את מערכת הביוב “עד שנמצא את מקור הבעיה”, לא רק שהדבר כרוך בהרבה שעות עבודה, בהרבה לכלוך ובלגן (וכאשר מדובר במערכת הביוב הביתית שלנו זה מתסכל מאוד), אלא גם בעלויות מיותרות, כאשר בפרק זמן קצר יותר, ללא לכלוך ו”כאב ראש” ניתן לאתר את הבעיה, את מיקומה, ולהגיע מראש ערוכים לטפל בה כנדרש.