הנצפים ביותר

מצוקה תזרימית? קרנות סיוע לעסקים

קרן סיוע לעסקים נותנת אפשרות, באמצעות מסלול המימון של הון חוזר,לעסקים קטנים ובינוניים לקבל את ההון החוזר שנדרש בכדי לסגור את פערי המזומנים בעסק,תינתן הלוואה בערבות מדינה לפתרון הבעיה.

 

במידה ואתם בעלי עסקים הסובלים ממצוקה ב- תזרים המזומניםשל העסק, זקוקים למימון ההון החוזר ומעוניינים בהלוואה טובה לעסק על מנת להתמודד עם מצוקה זו, מסלול הון חוזר באפיק המימון של  קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים , הנקראת גם קרן סיוע לעסקים בערבות מדינהקרן תבור או קרן בי.די.אי, הוא מסלול ההלוואה לעסק הטוב ביותר בשבילכם

.

המדינה מציעה הלוואות בערבות מדינה למטרת מימון ההון החוזר.כאשר סכום הלוואה לעסק הוא עד 500 אלף ש”חלעסק בעל מחזור הכנסות של עד 6.25 מיליון ש”ח בשנה וסכום הלוואה לעסק הוא עד 8% ממחזור המכירות השנתי לעסק בעל מחזור הכנסות שעולה על 6.25 מיליון ש”ח בשנה.

 

למי מתאים המסלול?

 

מסלול מימון הון חוזר מיועד לכל העסקים הקטנים והבינוניים, אשר מחזור ההכנסות שלהם נמצא מתחת ל-100 מיליון ₪ בשנה, אשר רוצים הלוואה לעסק לצורכי מימון הון חוזר. אם אתם בעלי עסק קטן ובינוני שצריכים הלוואה מסוג זה תוכלו להגיש בקשהלהלוואה במסלול הון חוזר של קרן סיוע לעסקים.
מניסיוננו, מסלול מימון הון חוזר של קרן סיוע לעסקים הוא אפיק המימון האופטימלי ביותר לעסקים שנקלעו למצוקה כגון:

 

1. עסק אשר פחות משנה לפעילותו וקצב גידול המכירות עולה על רזרבות המזומנים שלו. עסק כזה נמצא בעצם במצוקה תזרימית וצריך מימון של הון חוזר לצורך תמיכה בגידול המכירות, גם אם זה כדי לשלם לספקים בגין קניית מלאי נוסף כיום בכדי להמשיך ולתמוך במכירות בעתיד או גם כדי לממן את הוצאות ההנהלה והכלליות (שכר עובדים, הוצאות רכב וכו’) הגדלות בגלל הצמיחה המואצת של העסק.

 

2. עסק מצליח ורווחי אשר נמצא בתקופת צמיחה במכירות, בעקבות השקעה שבוצעה בעסק או בגלל המשך פעילות שוטפת ונכונה. עסק אשר מעריך שתהיה המשכיותבצמיחה של המכירות צריך, ברוב המקרים, הלוואה לצורך תמיכה בפעילות השוטפת שתגדל קיוםועד לקבלת המזומנים בעתיד בעקבות הצמיחה במכירותיו.

 

3. הרבה עסקים, בדרך כלל בתחוםשל ייצור וגם המסחר, סובלים מפער תזרימי מובנה. הפער נוצר בעקבות תנאי התשלום לספקים אשר נמוכים לעומת תנאי הגבייה מהלקוחות, לדוגמה: תשלום מיידי, במזומן, לספקים לעומת תשלום של חודשיים אחרי קבלת הסחורה מצד הלקוחות, או לחילופין בעקבות פעילות העסק הדורשת רכישה מספקים במיידי ורק בעתיד לקבל את ההכנסות מהלקוחות, בעקבות תזמון של פרויקטים או זמןהשינוע של הסחורה ללקוחות(ייבוא). עסקים אלו נדרשים לממן את פעילותם עם הלוואות בנקאיות בתנאים גרועים כגון: ריבית גבוהה, ובכך לפגוע בשיעורי הרווח השולי של העסק. קבלת הלוואה לצורכי מימון הון חוזר מקרן סיוע לעסקים מאפשרת לעסקים אלו לממן את ההבדל התזרימי בתנאים הרבה יותר טובים ונוחים אשר יגדילו את שיעורי הרווח השולי באופן משמעותית.

 

4. עסק שלאחרונה סבל מתקופה חלשה בפעילות והיא צפויה לעבור, ושעד לשיפור במצב חייב בקבלת הלוואה לעסק לצורכי מימון הון חוזר כדי להפחית הפגיעה ב-תזרים המזומנים בתקופה זו. אחת המטרות של קרן

בכל מקרה, יש לבצע בדיקה מקיפה של מצב העסק בכדי לברר האם העסק עומד בכל התנאים הנדרשים להגשה לקרן סיוע לעסקים. בדיקה זו מתבצעת בצורה הכי טובה על-ידי חברת ייעוץ עסקי המתמחה מהגשת בקשות לקרן סיוע לעסקים.

 

הסיוע לעסקים היא סיוע ועידוד עסקים קטנים ובינוניים ועזרה בתקופות חלשותלכן מומלץ לעסק כזהאשר סובל כיום ממצוקה תזרימית זמנית לפנות, כצעד ראשון, למסלול מימון הון חוזר של קרן סיוע לעסקים.

כבעלי עסקים המעוניינים בגיוס הלוואה לעסק לצורכי מימון הון חוזר יש חשיבות קריטית לתנאי המימון ממנו נלקחת הלוואה לעסק. ככל שתנאי ההלוואה יהיו טובים כך ההלוואה תסייע באמת בהתמודדות עם המצוקה ב- תזרים המזומנים.

 

אפיקי הלוואות מדינה בכלל, ואפיק הלוואה לעסק דרך קרן סיוע לעסקים קטנים בפרט, מציעים תנאי הלוואה מועדפים בהרבה מעל הלוואות בנקאיות סטנדרטיות:

 

לסיכום: במידה ואתם בעלי עסק הסובלים כיום ממצוקה תזרימית, לא משנה הסיבה, ומעוניינים בקבלת הלוואה לעסק בתנאים נוחים למטרת מימון הון חוזר, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר. עם פנייתכם, כלכלן מומחה יבצע אפיון כללי של מצוקת ההון החוזר בעסק שלכם ובנוסף בדיקת זכאות והערכת סיכויים ראשוניים לקבלת הלוואה לעסק ללא עלות.