הנצפים ביותר

מס על מימוש נכסים

כאשר אנחנו באים לבצע מכירה של נכס שיש ברשותנו כמו נייר ערך שקיים בתיק ניירות הערך שלנו או דירה שרכשנו לשם השקעה וכעת היא עשתה תשואה מרשימה ואנחנו מעוניינים למכור אותה, אנחנו למעשה ממשים את הרווחים שלנו בעת ביצוע המכירה ועבור פעולה זו המכירה יש לשלם את המס על החלק של אותו הרווח שהוא למעשה ההפרש בין המחיר שבו נרכש הנכס הזה לבין המחיר של המכירה שלו.

פעולה זו נקראת בשל תשלום מס רווח הון אשר מתבצעת באופן זה לא רק במדינת ישראל הקטנה אלא במדינות רבות מסביב לעולם כולו. רוב רווחי ההון ממוסים בארץ בשיעור של 25 אחוזים כאשר העלייה במיסוי התרחשה בעקות וועדת טרכטנברג משיעור של 20 אחוזים. אולם, ישנם כמה חריגים שעבורם המיסוי עדיין עומד על 15 אחוזים בלבד כגון מק”מ ואגרות חוב שאינן צמודות.

 

מורכב אבל עובד

בין כל פקודת המס הזו קיימות שורה של הוראות אשר בעזרתן ניתן לקזז את ההפסדים עבור מכירת ניירות ערך שלא נשאו רווחים כאשר קיים מגן מס אשר מסייע לכל המשקיעים בבורסה שלא לצאת מופסדים מכאן ומכאן. כאשר ישנם הפסדים אשר קיימים ממעבר לאותה שנת מס הנישום יכול להגיש דו”ח לרשות מס הכנסה על מנת לקבל את ההחזרים אשר מגיעים לו.

חשוב מאוד להכיר את פקודת מס רווח הון לעומקו כדי לקבל את הזכויות יחד עם החובה הזו של התשלום למס הכנסה מכיוון שישנם מקרים רבים שבאמצעות הגשת דו”ח בצורה נכונה מאפשרים לקבל החזרים בסכומי כסף משמעותיים אשר יוצרת מערכת הוגנת יותר עבור ציבור של משקיעים שממשיך לשים את כספו בנכסים בארץ ולפעול בצורה חוקית בהתאם למס רווחי הון בישראל.