הנצפים ביותר

מסאז’ הוא תרופה אמיתית

כשבן או בת הזוג מעסים לכם את הגב, זה מתוק ונעים, אבל עדיין קשה להתחרות עם ידיהם של מטפלים מקצועיים. מטפל טוב יכול לגרום לכם להרגיש כמו אדם חדש. וכעת, מחקר חדש מצביע על כך שהעיסוי יכול להקל על נדודי שינה, להגביר את המערכת החסינות של הגוף ועוד. אולי מסיבות אלה, לא מעט בתי חולים בימינו מציעים למטופלים עיסוי כטיפול סטנדרטי.
העצה לכולכם היא ליהנות מהמסאז’ של בן הזוג, אבל להפריש קצת זמן גם למסאז’ אמיתי. הנה כמה מהסיבות שבגינן מסאז’ לגבר ולאישה גורם להרגשה טובה.

הלאה הכאב

זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל עיסויים יעילים במיוחד לטיפולים בכאבים כמו כאבי גב תחתון. חוקרים בארצות הברית מצאו כי מסאז’ לגבר או לאישה יעיל יותר מאשר טיפולים נפוצים אחרים כולל דיקור וכירופרקטיקה. זה לא ברור מדוע, אבל יש מחקרים שמראים שהמסאז’ מפחית את רמות הורמון הלחץ, קורטיזול, ומגדיל את ההורמונים שתורמים להרגשה טובה כמו סרוטונין ודופאמין. שינויים אלה מאטים את קצב הלב, מורידים את לחץ הדם וחוסמים את קולטני הכאב של המערכת העצבית. מסאז’ לגבר ולאישה מגביר גם את זרימת הדם לשרירים ומקדם את הריפוי.
בונוס: נראה כי מסאז’ מקל גם על מיגרנה, כאבי לידה ואפילו סרטן, והוא גם מאזן את רגישות הגוף של חולי פיברומיאלגיה. בנוסף, התחושה הטובה עשויה להימשך גם כשנה לאחר תום סדרת הטיפולים.

מגיעים לעולם החלומות

תנודות בסוגים מסוימים של גלי המוח עלולות להרגיע או לעורר את האדם. על פי אחד המחקרים, המסאז’ מגביר את גלי הדלתא – אלה שאחראים על השינה העמוקה.
משפרים את הפעילות המוחית
המחקר מלמד כי עיסוי כסא במשך כ-15 דקות, משפר את הערנות. הבדיקות גם מראות שפעילות גלי המוח שקשורה לשיפור תשומת הלב, מגורה בעקבות המסאז’.

מרחיקים הצטננויות

מסאז’ מסייע להרחיק את החיידקים על ידי הגדלת “תאי ההרג הטבעי של הגוף”, הקו הראשון של מערכת החיסונית שמגן מפני פלישתה של מחלה. אנחנו יודעים שקורטיזון הורס את תאי ההרג הטבעי. לכן, כיוון שהמסאז’ מקטין את הקורטיזון, תאי המערכת החיסונית יקבלו דחיפה קדימה. נראה שהמסאז’ גם מגביר את המערכת החיסונית אצל אותם אנשים שסובלים ממערכת חיסונית חלשה באופן חמור, כמו חולות סרטן השד.

להעלים את הדיכאון

המשמעות של רמה פחותה יותר של קורטיזול וגבוהה יותר של סרטונין ודופמין, היא פחות מתח, חרדה ודיכאון. הרפואה יודעת שהצד הימני של האונה הקדמית של המוח פעילה יותר כשאנחנו עצובים, ואילו של צד שמאל, כאשר אנחנו שמחים. המחקרים מראים שהמסאז’ מפחית את הפעילות באונה הימנית ומעלה את התפקוד של השמאלית. מסיבה זו, יש בתי חולים שמציעים טיפולי מסאז’ לחולי חרדה שעומדים בפני ניתוח או טיפולים כימותרפיים.