הנצפים ביותר

מי משתמש באתרי לוחות של הצעות עבודה?

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל לא רק מחפשי עבודה משתמשים בשירותים של הצעות עבודה. גם אנשים שכבר עובדים בעבודות ארוכות טווח, עם משכורת טובה ועם סיפוק נכנסים מדי פעם לאתרים של מודעות “דרושים”. יש כאלה שעושים את זה על מנת לבדוק מה הערך של המקצוע שלהם בשוק העבודה, יש כאלה שעושים את זה על מנת לבדוק מה חדש בשוק, אולי התפנתה איזה משרה מעניינת ששווה לבצע הסבה מקצועית בשבילה ועוד סיבות רבות ומעניינות.

אתרים של הצעות עבודה והמשיכה שלהם

יש משהו מעט מטעה באתרים העוסקים במודעות דרושים והצעות עבודה. אתרים אלה בדרך כלל יהיו עמוסים במודעות, חלקן אמיתיות וחלקן מפוברקות. האתר גם יהיה מלא במודעות פרסום וחסות כדי לממן את הפעלתו. כל הסיבות האלה מושכות עיניים רבות של מחפשי עבודה וגם כאלה שלו, וכל הצורה החיצונית של האתר עלולה לגרום לגולש לחשוב שהעניין של חיפוש ומציאת עבודה הוא קל ופשוט. הרי אם קיימת מודעה, והתנאים והדרישות מתאימים ותואמים למועמד שקורא – הרי נוצרת תחושה שקבלה למשרה נמצאת כאן מעבר לפינה. וכמובן שלא כך המצב.

מודעות דרושים ומצב התעסוקה בשוק

על סמך קריאת נתונים שמושגים ממעקב אחרי צפיות באתרים של הצעות עבודה ומודעות דרושים ניתן להסיק רבות על מצב התעסוקה בשוק, ניתן להכניס לאתרים אלה סקרים קצרים שיעזרו ללמוד על אוכלוסיות וקהלי יעד שגולשים באתרים אלה ולדעת טוב יותר מי מחפש עבודה, מה גובה השכר המבוקש לפי חלקוה לתחומי תעסוקה, אילו מצבים משפחתיים של גולשים נפוצים בחיפוש אחר משרות המסתיימות בשעות מסוימות (כגון משרה המאפשרת הוצאה של ילדים מהגן או מבתי הספר), נכונות לנסיעה מיישוב אחד ליישוב אחר ועוד.

ברשת האינטרנט קיימים אתרים רבים העוסקים בחיפוש עבודה ומודעות דרושים. גם בעיתונות הכתובה ניתן למצוא מדורים ומוספים שלמים של הצעות למשרות שונות, גם במגזר הפרטי וגם הציבורי. אולי המדורים יוצרים אופוריה שקיימות משרות פנויות רבות בשוק מצד אחד, אך מצד שני בהחלט ניתן להסתמך על החברות והארגונים המפרסמים בדרך זו.