הנצפים ביותר

מי מפחד מהסכם חיים משותפים ומתי צריך אותו

הסכם חיים משותפים מכונה גם הסכם זוגיות הוא מסמך משפטי עליו חותמים שני בני הזוג מתוך מטרה להסדיר את מערכת היחסים שלהם כידועים בציבור. הסכם חיים משותפים יוכל לשמש גם הסכם ממון אך אין כל חובה שיעסוק רק בהיבטים כלכליים. עריכת הסכם חיים משותפים מיועדת לזוגות המנהלים משק בית משותף ללא קשר נישואין.

 

חשיבות של הסכם חיים משותפים במקרה של ידועים בציבור

 

ההסכם מאפשר לבני הזוג לתת תוקף משפטי למערכת היחסים ביניהם, במקרה של פרידה ההסכם מחייב את שני בני הזוג. כך למשל, במקרה של פרידה ההסכם ישמש בסיס לחלוקת רכוש משותף, המשך הסדרת טיפול בילדים משותפים, תשלומי מזונות ועוד. בהעדר הסכם יוכל כל אחד מהצדדים לאחר הפרידה לטעון לזכות על הרכוש של האחר.

 

כיצד עורכים את ההסכם?

 

למטרת עריכת הסכם חיים משותפים נמליץ על פנייה אל עורך דין דיני משפחה עם התמחות בתחום. על שני בני הזוג לקבל את תנאי ההסכם ולחתום עליו, בכדי להעניק להסכם תוקף משפטי ניתן יהיה לאשר אותו מול בית המשפט. זוגות ידועים בציבור מספרים כי ההסכם מצליח להפוך את הזוגיות הוגנת ושלווה יותר, חתימה על הסכם חיים משותפים נפוצה בקרב זוגות אשר אינם מעוניינים להינשא, זוגות שלא רשאים להינשא ברבנות בישראל. ההסכם מחליף את הנישואין האזרחיים בישראל.

 

הכרזת מעמד של ידועים בציבור עם משק בית משותף

 

באמצעות ההסכם מכריזים בני הזוג מול הרשויות כי הם מנהלים משק בית משותף, הם מקבלים מסמך עם תוקף משפטי המגדיר אותם כידועים בציבור. במקרים של ילדים משותפים ההסכם כולל גם התייחסות עתידית לנושא גידול ילדים, משמורת ותשלומי מזונות. אנו ממליצים לכל זוג להסדיר בהקדם האפשרי את הסוגיות האלו במסמך משפטי.Â