הנצפים ביותר

מי יהיו האמנים שייצגו את ישראל ביוון בתערוכה הבינלאומית

מי האמנים שייצגו את המדינה בסימפוזיון האמנות ביוון?

עיריית אתונה ושגרירות ישראל ביוון בשיתוף זימלארט – במה של אמנים – החלו לבחור את 30 האמנים אשר ייצגו את ישראל בתערוכה הבינלאומית ביוון.

בשנה האחרונה יוצא לדרך פרוייקט ענק לרגל 25 שנות ידידות בין יוון לישראל, מאז החרם הערבי על ישראל. במסגרת פרוייקט זה ייבחרו 30 אמנים ישראלים לייצג את מדינת ישראל ו – 30 אמנים יוונים לייצג את יוון בתערוכה בינלאומית ענקית שתוצג במשך חודש שלם מול בניין הפרלמנט באתונה. במסגרת פעילות זו, כל אמן יספק 4 יצירות  אשר ייבחרו בקפידה רבה.

האמנים יוטסו ליוון לתחילת התערוכה וישהו ביוון 5 ימים מתוכם יהיו יומיים בהתארגנות לתערוכה ו- 3 ימי בילוי והנאה. כל היצירות יובלו בקונטיינר גדול שיישכר במיוחד להובלת העבודות בצורה מאובטחת.

עיריית אתונה לקחה על עצמה להזמין את ראשי ערי הערים התאומות מכל אירופה, כמו כן, ייצא פרסום גדול ביוון על קיום התערוכה. כבר בתחילת הדרך גלריות רבות באירופה אשר שמעו על הפרוייקט הביעו עניין רב והן מתכוונות להגיע “ולצוד” אמנים על מנת להציג את עבודותיהם בגלריות שלהם.

בעקבות התערוכה ייצא ספר קטלוגי של כל היצירות שיוצגו בתערוכה + שמות האמנים ומלל עליהם. ספר זה יופץ בין מבקרי התערוכה וישווק לאחר מכן באמצעי המדיה השונים.

את ניהול הפרוייקט בצד הישראלי לקחה על עצמה חברת זימלארט מעמק יזרעאל. זימלארט שמה לה למטרה לקדם ולשווק אמנים ישראלים ולשים אותם בקדמת הבמה. זימלארט פועלת מזה שנתיים בעולם האמנות בישראל. את המיזם הקימו זימל קולקר  (שעל שמו נקראת החברה), שהוא אמן, אוצר אמנות ולמד הערכה ושווי של יצירות אמנות ואלדד מרום יזם, מאמן עסקי ומרצה בכיר במט”י בקורסים של מכירות באיביי, אטסי ושיווק באינטרנט.

בשלושת החודשים האחרונים זימלארט הקימה גלריית אמנות גדולה ומפוארת בכניסה לכפר מנשית זבדה. לדברי זימל: “הגלריה היא השלב הראשון לקראת הקמת מרכז תרבות ואמנות כאן במרכז העמק. בימים אלה מתחילים את השיפוץ של המבנה ובתוך חודשיים שלושה יהיו בצמוד לגלריה בית קפה שישרת את באי המקום ומרכז סדנאות בו יופעלו חוגים על ידי אמנים. ואני מדבר על חוגים בתחום הציור, פיסול, קרמיקה, פיוזינג, ויטראז’ פסיפס ועוד. המטרה של זימלארט היא מצד אחד לתת לאמנים בית חם שבו יוכלו ליצור ולהתפרנס מאמנותם ומצד שני לספק מקום תרבות אחד מרכזי לתושבי העמק.”

זימלארט משווקת את האמנים שלה באינטרנט, ברשתות החברתיות בארגון והפקה של תערוכות במקומות מרכזיים כגון: בורסת היהלומים ברמת גן, מגדלי נאמן בתל אביב ותאטרון הבימה בתל אביב. אמני זימלארט הציגו כבר בבית נגלר חיפה, מלון דונה גרציה בטבריה, מרכז הכנסים אלהמברה ועוד.

אלדד: “כחלק מפעילות החברה אנו מפחיתים למינימום את העלויות של האמן. אמני זימלארט מציגים בין 3-6 תערוכות בשנה וכל זאת בפחות מחצי העלות של תערוכת יחיד בודדת. הרעיון המרכזי הוא שהאמן יתעסק ביצירה ואנו נטפל בכל נושא השיווק באינטרנט, ארגון והפקת התערוכות ובתהליך המכירה מול הלקוחות עצמם.”

הגלריה של זימלארט יוצרת לעצמה שם טוב בין תושבי ואמני העמק. במסגרת פעילות הגלריה נערכות כבר כיום סדנאות, הרצאות, הצגות, וערבי תרבות שונים ומגוונים. בחודש הקרוב עומדים להתרחש הפעילויות הקרובות:

6/3 יום חמישי ב 20:00 – ערב מיסטיקה ותקשור עם המטפל גוף נפש איתן אבים משבעת החושים.

10/3 יום שני אחר הצהרים סדנת בניית בובות ינשוף לקראת פורים עם האמנית אנה פרוג

11/3 יום שלישי בבוקר סדנת בניית תכשיטים מנייר עם האמנית מינה בן נון.

13/3 יום חמישי ב 20:00 הרצאה על עבודה עם צמחי מרפא המצויים בכל גינה.

זימלארט לא ישנה אפילו לרגע, במהלך החודשיים הקרובים יתקיים בעמק סימפוזיון פיסול ענק בחסות מועצת עמק יזרעאל ובניהולה של זימלארט. שמונת הפסלים שייוצרו במהלך עשרת ימי הסימפוזיון יפוזרו בין יישובי המועצה ויספקו תפאורה יפה לכל העמק.

אז אם אתם אמנים, או שאתם מכירים אמנים שהיו מעוניינים לייצג את ישראל בחו”ל, או שהם מעוניינים להשתתף בפעילות החברה אתם מוזמנים ליצור קשר בהקדם עם זימלארט.

ניתן להגיע לגלריה אשר פתוחה בימים: ב-ה בין השעות: 10:00-17:00 שישי: 09:00-13:00 שבת: 11:00-17:00. או להתקשר לגלריה: 04-9911333. ניתן גם להתקשר לזימל: 054-4683333 או לאלדד: 054-5224069.