הנצפים ביותר

מטרת ניתוח הקטנת חזה

נשים בעלות חזה גדול עלולות לסבול מדימוי עצמי נמוך ומבעיות רפואיות כתוצאה ממשקל השדיים המלאים והכבדים כמו גם מבעיות גירוי מתחת לקו השדיים. בדיוק לשם כך מציעה הרפואה האסתטית ניתוח הקטנת חזה אותו ניתן לבצע החל מסיום שלב צמיחת השדיים, במקרים קיצוניים ניתן גם לפני. החזה הגדול גורם למטרד עבור הנשים שעליהן לסחוב משקל יתר שגורם לכאבי גב ועומס על שרירי הכתפיים וכאשר לובשים חזייה זו משאירה חריצים בגלל המשקל הרב. כמו כן, נשים עם שדיים גדולים מתקשות למצוא פריטי ביגוד מתאימים ועלולות לסבול מביטחון עצמי ירוד ומקשיים לקיים פעילות גופנית.

הקטנה בהתאם למבנה השד

חשוב לפנות לייעוץ מקצועי טרם ההחלטה על ניתוח הקטנת חזה וחשוב לדעת כי רופא פלסטי מקצועי ומנוסה שמכיר את המבנה האנטומי של השד ימליץ על הקטנת השדיים בהתאמה למבנה השד. לא מומלץ בניתוח אחד להקטין שד גדול לשד קטן מאחר והקטנת יתר עלולה לגרום בכלי הדם ולהביא לנמק בעור השד או בפטמה. כמו כן, כדאי לדעת כי יש שתי שיטות עיקריות לניתוח הקטנת השדיים והרופא המנתח ימליץ על השיטה הנכונה והמתאימה ביותר למטופלת תוך הקשבה לרצונותיה. בשיטה הראשונה חותכים חתך בצורת עוגן המקיף את הפטמה ויורד מטה, שיטה המתאימה לרוב לבעלות שדיים בינוניים ובשיטה השנייה מבצעים שני חתכים- מהפטמה ומטה וחתך המקיף את הפטמה, שיטה זו מתאימה לבעלות שדיים גדולים. במהלך הניתוח מסירים עודפי עור, שומן ורקמות ומזיזים את הפטמה והעטרה למקום חדש. יש מקרים בהם ניתן לבצע את ההליך באמצעות שאיבת שומן בלבד וכך ממזערים את הצלקות.

חוזרים לשגרה

ניתוח הקטנת חזה מתבצע תחת הרדמה כללית ונמשך לעיתים עד ארבע שעות. בסיום הניתוח יש לחבוש תחבושות אלסטיות מיוחדות ובמקרים מסוימים מחדירים צינורית לניקוד נוזלים ודם. למשך מספר שבועות יש ללבוש חזייה אלסטית מיוחדת ואת התפרים מסירים לאחר שבוע או שבועיים. כדאי לדעת כי אחרי הניתוח יש להימנע ממגע באזור השדיים משך חודש וחצי ובשבוע הראשון אחרי הניתוח במידה וסובלים מכאבים ניתן לקחת משככי כאבים.   

 

Â