הנצפים ביותר

מטפלים בכספי הפנסיה

העובדה כי אנחנו חוסכים סכומי כסף גבוהים במהלך של עשרות שנות עבודה לא הופכת אותנו לצערנו לאנשים שמבינים יותר בכספי הפנסיה, אלא ההפך הוא הנכון כאשר כל הזמן יוצאים חוקים שהופכים את הקערה על פיה והופכים גם את האנשים שעד כה הבינו את החוק בנוגע לכספים אלה לאנשים שלא עוקבים אחרי הכסף וגמרי לא מבינים מה קורה איתם. את כל אלה יש לשנות לפי המהלכים הבאים.

 

בודקים שאין כספים שנעלמו

ברבות השנים קופות גמל הפכו לכספי פנסיה ויצאו מידיהם של הבנקים אל הידיים של חברות הביטוח, יחד עם עוד גורמים נוספים המעקב אחרי הכספים הללו נעשה פחות הדוק ומה שנותר הוא מיליארדי כספים שנמצאים אצל חברות הביטוח ללא כל דורש. לשם כך ניתן לבצע דרך האתר של משרד האוצר חיפוש של כספים אבודים על שמי אונליין, ולגלות בדיוק מה קורה מבחינת כספים אלה.

 

מאחדים כספים בחברות ביטוח

זה לא מספיק לבצע חיפוש של כספים אבודים על שמי באתר של משרד האוצר מכיוון שגם לאחר יצירת הקשר עם חברות הביטו השונות צריכים לוודא כי הכספים נמצאים במקום אחד ולא מפוזרים על פני יותר מידי פוליסות שרק עולות לנו יותר כסף ואינן מסייעות לבצע מעקב פעיל אחריהן. איחוד של הכספים ומיעוט של פוליסות יסייע לכל אדם לבדוק בצורה יותר מהירה ויעילה אחר התנהלות הכספים האלה מבלי לאבד את המעקב אחרי כל אלה.

 

עוקבים אחרי העלויות והריביות

כל הזמן חברות הביטו שולחות מידע לגבי הנעשה בפוליסות הפנסיה והביטוחים שקיימים אצל כל לקוח, חשוב לוודא מה קורה מבחינת העלויות שמשלמים בדמי הניהול יחד עם המסלול בו נמצא הכסף, דברים שיכולים לחסוך כסף רב על ידי ניהול משא ומתן והעברה של הכספים אל מסלול הרבה יותר רווחי במידת הצורך.