הנצפים ביותר

מה לעשות בעת גילוי אש בבית

מה לעשות בעת גילוי אש בבית

בבתים וגם בעסקים יש מנגנונים שונים של גילוי אש. אם אתם בבית או בעסק, בטבע או באירוע רב משתתפים ומתבצע גילוי של מוקד אש יש לדעת איך להתנהג במצב שבו מתגלה אש. כול אש גדולה ואיומה מתחילה לרוב בשריפה קטנה. לפעמים טיפול נכון בשריפה קטנה וגילוי תושייה גורם למניעתה של שריפה גדולה ומסוכנת.

אש במכשיר בבית

אם קרה מצב בו מכשיר חשמלי בבית בוער, ויש גילוי של אש בבית בשום אופן אל תנסו לנתק אותו מהחשמל אלא רוצו אל ארון החשמל ונתקו את כול החשמל של הדירה רק אז נסו להניח על המכשיר בד לח או מטלית לחה כדי לכבות את האש הקטנה. ניתן לכבות את האש של מכשיר שעולה באש גם בעזרת מטף בשום פנים ואופן אל תשפכו מים על מכשיר חשמל בוער אסור בשום אופן לשפוך מים על חשמל חי, זאת סכנת התחשמלות וסכנת חיים.

אש סביב כירת גז

אם האש נגלתה ופרצה סביב כירת הגז לבישול שלכם, נתקו את אספקת הגז  על ידי המפסק שקיים בבית ורק אז נסו לכבות את האש אל תשפכו מים על שמן בוער, זה מסוכן ויכול לפגוע בכם, גילוי אש כזאת דורש כיסוי של הסיר הבוער בעזרת שמיכה מגבת, או מכסה כדי לחנוק את האש או להשתמש במטף כיבוי. חשוב תמיד לזכור אל תלחמו מלחמה ארוכה באש שהולכת וגוברת! אם אתם לא מצליחים לכבות בזמן סביר את האש לבד פנו מיד וללא דיחוי אל מכבי האש כדי שהם יגיעו לכבות את האש בצורה יעילה ומקצועית.

לפנות ביעילות את השטח

צאו מיד החוצה ופנו אל בני הבית וכול באי המקום, פנו מיידית אל מכבי האש שיגיעו לעזרתכם. כאשר אתם יוצאים מדירה בוערת אל תנעלו את הדלת רק סגרו אותה. אם האש מונעת מכם לצאת מהדירה נסו לרכז את כול מי שנמצא בדירה במקום בו ניתן לנשום אוויר נקי שמגיע מבחוץ. אל תנסו לקפוץ מקומה גבוהה בתוך שריפה, חשוב לקרוא לעזרה ולהמתין לכבאים כאשר יש שריפה ויצאתם בשלום הישארו ליד הבניין במקום בטוח כדי לתת מידע שיסייע ללוחמי האש לכבות את האש בצורה יעילה ובטוחה. כאשר לוחמי האש מגיעים תנו להם את כול הפרטים ודווחו אם לדעתכם יש מי שלכוד חלילה עדיין בדירה או בבניין הבוער.