הנצפים ביותר

מה חשוב לדעת על פיתוח קול

כל מה שחשוב לדעת על פיתוח קול

מדוע אנשים נרשמים לשיעורי פיתוח קול ולמה בכלל אדם ירצה לבצע אימון לקול שהוא מפיק מהריאות? האמת היא שאם בוחנים את המנגנון הביולוגי אשר דואג להפקת הקול שלנו, אנו נגלה שני דברים: ראשית זהו מנגנון אשר אפשר בהחלט לאמן ולשפר אותו – שימוש נכון בסרעפת ובריאות, פתיחת הפה, נשימה נכונה מהפה והאף ועוד עקרונות רבים, ניתנים לפיתוח איכותי. הצד השני של שיעורי פיתוח קול, נעוץ בכך שאי אפשר פשוט לאמן את הקול בלי הגבלה. מורה לפיתוח קול שנחשב מקצועי, יסביר לכם גם איך לשמור על הקול שלכם היטב, איך לא לשחוק את מיתרי הקול.

 

מורה או לימוד עצמי?

בעקרון, אם אתם בוחרים ללמוד פיתוח קול, יש לכם שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה היא לחפש מורה לפיתוח קול, אשר יערוך עמכם שיעורים אישיים בהתאם לרמתכם. אפשרות אחרת, היא לעבור שיעורי פיתוח קול עצמי, אפשרות שהפכה להיות נפוצה הרבה יותר בשנים האחרונות, בעיקר בזכות האינטרנט. כמובן שלשני המצבים יש יתרונות. אם תבחרו מורה לפיתוח קול, הרי שתוכלו להתאמן ברמה המקצועית ביותר שיש. יש לזכור שלמורה יש את הידע הרחב ביותר בתחום, וכמובן היכולת להעביר את העקרונות היטב, וזאת בהתאם לרמת ההתפתחות האישית שלכם. מנגד, פיתוח קול עצמי מתאים לאנשים שלוח הזמנים שלהם משתנה בכל רגע, והם לא רוצים להתחייב, נפשית וכלכלית לשיעורים עם מורה.

 

ומה בנוגע לילדים?

בכל מה שנוגע לשיעורי פיתוח קול לילדים, כדאי לזכור שמירתי הקול של הילדים משתנים כאשר הם מתבגרים, וההמלצה היא לחכות עד לאמצע תהליך ההתבגרות שלהם, כדי שהעבודה לא תהיה לשווא. ילד עם קול יפה בגיל 8 – אין לדעת מה יקרה לו בגיל 15. לכן ההמלצה היא במידה ומדובר על בנות לחכות לגיל 13, ובנים לגיל 15 לפחות, ואז אם יש עדיין פוטנציאל טוב – אפשר לרשום אותם לשיעורים מתאימים.