הנצפים ביותר

מהם שרתים וירטואלים ?

לכל מי מכם שלא יודע, העתיד כבר כאן והוא נקרא שרת וירטואלי! לא כולכם צריכים שרתים וירטואלים אבל מי שכן, עבורו זוהי ממש ברכה משמים\.

מהו שרת וירטואלי ועבור מה הוא מיועד?

שרתים וירטואלים הם מעין הכלאה בין שרתים יעודיים לבין שרתים שיתופיים. כלומר, ישנם כמה שרתים שנמצאים על שרת אחסון אחד פיזי, והם חולקים כולם ביניהם את המשאבים שעומדים לרשותם, כמו השרתים השיתופיים. אבל השיתוף והחלוקה במשאבים אינו בא על חשבון הפעילות של כל אחד מהשרתים.

במילים פשוטות יותר, מספר מסוים של שרתים וירטואלים נמצאים על גבי שרת פיזי אחר, והם חולקים ביניהם משאבים אבל לא פוגעים זה בזה. בעל אתר אינטרנט יכול להמשיך ולהציע לגולשים שלו גלישה מהירה ונוחה, מבלי ששיתוף המשאבים עם אתר אינטרנט אחר יפגע בחוויית הגלישה.

שרת וירטואלי הוא חסכוני יותר

הרבה נאמר כבר על שרתים וירטואליים ובין השאר גם נעשו התייחסויות רבות על החיסכון הכלכלי הטמון בהם. ניתן לראות כי שרת וירטואלי חוסך לא מעט כסף, וככל שהשימוש בו רב יותר, כך החיסכון גדול יותר. את החיסכון אפשר לראות בצורה הטובה ביותר דרך בחינת עסקים שמשתמשים בשרתים הוירטואלים- הם יכולים לנצל את הכספים שלהם בצורה יעילה והרבה יותר גמישה בכל מה שקשור לגיבוי מידע ונתונים ואחסון של אתרי האינטרנט שלהם. במידת הצורך, הם יכולים לשנות את שטח האחסון כנדרש להם- אם לדוגמא אתר האינטרנט הופך להיות פופולארי יותר, ניתן להגדיל במהירות את השטח המיועד לו. לחילופין, ניתן להקטין את השטח בזמנים בהם למשל עושים עבודות תחזוקה, ובמקרה זה גם משלמים פחות על השרת שמשתמשים בו.

שרתים וירטואלים חוסכים זמן

עסקים שרוצים לחסוך זמן, ימצאו את המענה הטוב ביותר בשרתים הוירטואלים. מדוע? כי שרתים וירטואלים יכולים להסתגל מהר מאוד לסביבת עבודה חדשה. אם רוצים לפתוח את עמדות עבודה במשרד למשל, אפשר לחבר את העמדות במהירות ובקלות לשרת המתאים, ואפשר גם להגדיל את השרת בעת הצורך, כדי שיוכל לספק את הכוח הנדרש לכל העמדות.

בעידן שבו כל עסק רוצה להרוויח כמה שיותר תוך כדי שהוא חוסך זמן וכסף, כל אמצעי שיכול לשרת את המטרה הזו מצוין. שרתים וירטואלים הם חלק ממערך המשאבים שחוסכים לעסקים זמן וכסף, ולכן הם פופולאריים כל כך.

בעזרת שרתים וירטואלים, העסק יכול להבטיח לעצמו פעילות יעילה וטובה יותר, לפחות לעתיד הקרוב, אך רק בעזרת השרתים המתאימים. רצוי להתייעץ עם מקצוענים בתחום כדי לעשות את הבחירה הנכונה.