הנצפים ביותר

מהם נכסים מניבים?

נכסים מניבים

המשברים הכלכליים של השנים האחרונות הובילו רבים לחפש היכן הם יכולים להשקיע את הכסף שלהם באופן שיניב את התשואה הגבוהה ביותר מבלי לקחת סיכונים גדולים מדי ולאבד עד מעבר לסכום ההתחלתי שהשקיעו. נכסים מניבים הם נכסי מקרקעין הנקנים על ידי הפרט לטובת השקעה לטווח הארוך ולא למטרת המגורים שלו בהם. בהגדרה שלו נכס מסוג זה הוא נכס שמחזיר לבעליו הכנסה קבועה בצורה של דמי שכירות

נכסים מסוג זה יכולים להיות כאלו שנבנו למטרות מגורים או מסחר, בישראל או במדינות אחרות. יחד עם זאת לפני שבוחרים נכסים מניבים להשקעה כדאי לדעת כיצד לעשות זאת נכון על מנת שלא תמצאו את עצמכם בפני שוקת שבורה.

לפני שבוחרים נכס מניבים לצורך השקעה, בין אם בארץ או בחו”ל כדאי לבדוק את מצבו המשפטי. יש לוודא שלא רשומות עליו זכויות לטובת גורמים שלישיים כדוגמת בנק או בעלי חוב אחרים, שלא מוטל עליו עיקול, צווי הריסה ועוד אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם בפני הוצאות נוספות או נכס שעתיד להיהרס.

בדומה, אם מדובר ברכישה של דירת מגורים כנכס מניב רצוי לרכוש אותה באזור שגם המחיר ההתחלתי ישתלם לכם והמיקום והגודל שלה יהיו אטרקטיביים לשוכרים אבל גם שתהיה אפשרות לעלות את ההכנסה שלכם בעתיד עם עלייה נוספת במחירי נכסי הנדל”ן באזור.

איך לרכוש נכסים מניבים?

אם אתם מחליטים לרכוש נכסים מניבים בחו”ל כדאי לדעת שבחלק מהמדינות יכולה להיות כלכלת שוק מסוימת לאזור ספציפי של המדינה ומיקרו כלכלה אחרת המתייחסת לאזור אחר, באופן שבו המחירים והאטרקטיביות יכולים להשתנות אפילו בתוך המדינות של המדינה הפדרטיבית שבה נמצא הנכס, אם מדובר על נכסים בגרמניה או בארצות הברית. לכן במקרים אלו כדאי לפני הקנייה גם לעשות בדיקה של החתך הסוציו דמוגרפי של האוכלוסייה שבאותו אזור שתהיה עם יכולת כלכלית.   

לקבלת פרטים נוספים על נכסים מניבים, היכנסו לאתר חברת קומן השקעות.