הנצפים ביותר

מהי תזונת Raw Food?

תזונה טבעית, או בשמה הפופולרי יותר raw food היא תזונה אשר מבוססת על מאכלים טבעיים בלבד, ולא רק זאת, מדובר במאכלים טבעיים שלא עברו שום תהליך כלשהו של עיבוד מסוג כזה או אחר. תזונה ללא חומרים משמרים, ללא עיבוד בתנור, בכיריים, בטיגון או תהליכים אחרים אשר משפיעים על הרכב המזון.

על מה מתבססת תזונת raw food ומהי ההנחה אשר מצביעה על יכולתה לשמור על הבריאות?
ובכן, מאמיני ה-
raw food מצביעים על בעלי החיים שבטבע, כמקרי בוחן קלאסיים ליתרונות הבריאותיים אשר בתזונה טבעית זו. האם נתקלתם בחיות בר הסובלות מעודף משקל? כנראה שלא…

הסיבה לכך לדידם, טמונה בכך שאחד מההבדלים המהותיים בתזונה בין בני אדם לבעלי החיים, היא שבני אדם צורכים מזון מעובד, מבושל ומלאכותי בעוד בעלי חיים בטבע מתקיימים בעזרת תזונה טבעית בלבד ללא כל עיבוד או תהליך אשר משנה את הרכב המזון.

למה מומלצת תזונת raw food?
בימינו ובמיוחד במדינות מערביות, רוב המזון שאנו אוכלים מכילים רעלנים מזיקים. זו עובדה. ואם איננו יכולים לסמוך על פירות וירקות מבושלים או מטוגנים כמקורות טבעיים של תזונה, כיצד נוכל לקבל את האנרגיה, הויטמינים והמינרלים להם אנו זקוקים?

התשובה טמונה בבחירת סוגי מזון אורגניים אשר החקלאים האחראים להם מחוייבים לגידול וטיפוח של המוצר בתנאים טבעיים בלבד, ללא כל התערבות כימית או עיבודים שונים העלולים לפגוע בפרי, בירק או בבשר המדובר.

לא סתם כך, ניתן לראות כיום יותר ויותר פירות וירקות אורגניים בחנויות השונות וברשתות השיווק. מחקרים רבים מכריעים כי מזון אשר מקורו בשדה של חקלאי הנמצא בסמוך למקום מגוריכם הוא הבריא ביותר ומזין ביותר עבורכם.

דיאטת raw food  – הכי טבעי זה הכי בריא
דאטת raw food לא שמה לדגש רק את מקור המזון ואופן גידולו, אלא גם נכנסת למטבח שלכם תחת התפיסה כי המזון שאתם אוכלים לא יעבור תהליכי עיבוד ביתיים כגון בישול, טיגון, חימום, הקפאה ועוד. אוכלים את המזון כפי שהוא. כך על פי התפיסה, יכול המזון לשמור על תכונותיו הבריאות ולא לאבד ויטמינים, מינרלים ומרכיבים אשר קריטיים לבריאותינו.

המגרעות של עיבוד מזון ביתי
בישול, טיגון וחימום פוגעים באיכות המזון שלנו. למעשה מדובר בחיסול ראשוני של הויטמינים והמינרלים השונים הטמונים במזון וכך הגוף מפספס אלמנטים בריאותיים ומרכיבים שונים המצויים במזון. בישול יתר, חימום וטיגון של מזון עלול להפריש מהמזון שאנו אוכלים חומרים המגבירים את הסיכון למחלות כרוניות, סרטן המעי הגס, מחלות לב, סוכרת ומחלות ניווניות רבות. 

תזונה טבעית מקובלת גם בחוגים נוספים לאלו הקשורים בתזונה, כגון נטורופתיה, רפואה סינית, בודהיזם ועוד.