הנצפים ביותר

מהי פריחה בגוף?

מהם תסמיני הפריחה בגוף?

הסממנים השכיחים העלולים להופיע ביחד עם הפריחה בגוף הם קשקשת באזור בו קיימת האלרגיה, חום באזור ההתפרצות, יובש בצירוף גירודים בעור, הופעת שלפוחיות, פצעים מוגלתיים מובלטים, שיעול קל ועור סדוק. במידה ופריחה בגוף אינה זוכה לטיפול, היא עלולה להוות מקור לזיהומים. תסמינים עוד העלולים לרמוז על בעיה חמורה הם רגישויות המלוות בכאבים בעת מגע, פרקים כואבים, חום, סימנים אדומים המתפשטים לאורך הגוף שהמוקד שלהם הוא באזור הפריחה, הרגשת מחנק המלווה בשיעול וקוצר נשימה. אצל ילדים הפריחות הינן דבר שכיח כמו לדוגמה פריחה בקפלים אצל תינוקות או תפרחת חיתולים, ולרוב אינן משמעותיות, אך חשוב לציין כי במידה והפריחה הטיפול השגרתי אינו מסייע, והפריחה מתפשטת לחלקים נוספים בגוף, חום, גירוד עז בלתי נסבל, מחנק או שיעול כרוני, אילו הם סימנים שיש לפנות אל הרופא באופן מיידי.

 מהן הנסיבות לפריחה בגוף ומהן אמצעים לאבחונן?

קיימות לא מעט סיבות להתפרצות הפריחה בגוף. השכיחות שבהן הן אלרגיות לפרווה של בעלי החיים, תרופות מסוימות, חילופי עונות או מזון, זיהומים חיידקיים ופטרייתיים, עקיצות של חרקים ושפשפות. בנוסף קיימות גם מחלות העלולות לגרום לפריחה כמו זאבת, אקנה, וגם פסוריאזיס. בעת התפרצות פריחה בגוף יש תחילה לבדוק אם ישנה היסטוריה תורשתית של בעיות אלרגניות כמו בעיות בדרכי הנשימה .קיימת אפשרות לאתר את המקור להתפרצות הפריחה דרך מיקומה בגוף, צורתה גודלה וכדומה. בנוסף, עולה הצורך לבחון תסמינים אחרים כמו כאבים, חום, מזונות חדשים, תכשירים או משחות שזהו השימוש הראשון בהם, תרופות, חשיפה לבעלי חיים או לאזורי טבע. באופן עקרוני, במרבית המקרים ימצא הקשר בין ההתפרצות של הפריחה לשינוי כלשהו בהרגלים. לא פעם עשוי הרופא להפנות לבדיקת אלרגיה, בדיקות דם או בדיקות אחרות לאחר הביקור אצלו.

  מהן דרכי הטיפול בפריחה בגוף?

הטיפול באלרגיה יותאם לממצאי הבדיקות והאבחנות. פריחות הנגרמות ממחלות ויראליות נעלמות מאליהן מבלי שיעלה הצורך בטיפול תרופתי לאחר מספר ימים מצומצם. קיימת אפשרות שבנסיבות האלו ייתן הרופא טיפול תרופתי או משחות כדי להקל על התסמינים. לא פעם  יש הצורך בתרופות סטרואידייות לטיפול בפריחות שהזדהמו כמו גם בכדורים אנטיביוטיים או משחות. אם הפריחה בגוף היא בשל פטריות, היא תטופל על ידי תכשיר אנטי פטרייתי. כאשר הטיפול דרך כדורים או משחות אינו יעיל, ייתכן כי יהיה צורך במתן סטרואידים כדי לצמצם את התסמינים באופן יעיל יותר. בנוסף יש להשתדל שלא להיחשף לחומרים הגורמים לאלרגיה בכדי למנוע התפרצות הפריחה מחדש.