הנצפים ביותר

מהו שזלונג או ריהוט לבית בקווים עדכניים

מהו שזלונג או ריהוט לבית בקווים עדכניים

כיום ישנם לא מעט מגמות עיצוב חדשניות אשר מביאות אל ענף הרהיטים מוצרים מתוחכמים בעלי מראה ייחודי חדשני ורענן. שזלונג הינו אחד מהם כאשר הוא משמש ככורסא המכילה מושב מוארך המאפשר ישיבה מרווחת תוך כדי הנחת הרגליים על המושב.

ריהוט לבית בצורת שזלונג- מהו ומיהו השזלונג?

הסממן הכי מובהק שלו מזוהה עם מראה א-סימטרי בשל העובדה שהמשענת לגב בנויה בצידו האחד בלבד. שזלונג יכול גם להגיע עם מסעדים אשר תפקידם הוא לתמוך בידיים במהלך הישיבה, לעתים המסעד יהי רק בצד אחד ולעיתים יהיו שני מסעדים משני צידי הכורסא. כמו כן שזלונג מופיע גם בעיצוב המזכיר מעט מיטה קטנה, מה שמאפשר לו לשמש באופן סימולטני מיטה או לחילופין כורסא לישיבה. שזלונג בעיצוב מהסוג הזה יהיה בעל מראה אשר מזכיר את האות S באנגלית.

ריהוט לבית– מיטות יום באירופה של המאה ה-15

בימים עברו רוב המיטות מהסוג שנקרא “מיטות יום” היא בעלות מבנה בסיסי ופשוט חסר כל ייחוד ממשי, אולם הוספה של כריות, בדי ריפוד מסוגננים, כמו גם עיטורים מרהיבים שנחרטו על שלד העץ שלהן, טשטשו את המראה הפשוט והבסיסי שלהן. בניסיון להוסיף נופך מרשים למיטות היום, נהוג היה בעבר להוסיף מעליהן בדים עשירים אשר נשפכו מצידיהן והקנו להן מראה יוקרתי לצד תחושה חמימה וביתית.

תוספת הבד הוסיפה לא רק ליופי ולעיצוב של מיטות אלו, אלא גם תרמה רבות ברמה הפונקציונאלית עבור האדם ששכב עליה, שכן הבד למעשה שימש כמגן בפני נפילה של אבק מהתקרה, נוהג זה היה מזוהה בעיקר עם אירופה של המאה ה-15.

מיטות יום של היום

בימינו אנו, מיטות יום נעשות תוך כדי ריפודן בבדים סינתטיים, או לחילופין בדים טבעיים דוגמת פרוות או עור ועוד סוגים רבים של בדים. עיצוב של ריהוט מהסוג של מיטות יום ייעשה כמובן בהתאם לטעמכם האישי וכן בהתאם לעיצוב ולסגנון של הבית. כיום ישנם מעצבים המתמחים אך ורק בתכנון של מיטות שזלונג, כאשר לא אחת הם נוהגים להוסיף לאותן המיטות במסגרת העיצוב הכללי כריות קטנות אשר תורמות למראה הדינאמי והתוסס של המיטה.