הנצפים ביותר

מהו נר נשמה ולמה מדליקים אותו?

כאשר קרוב משפחה שלנו נפטר, נהוג להדליק עבורו נר נשמה. מדוע קיים המנהג הזה? על כך במאמר שלפניכם.

עילוי נשמת הנפטר

נר נשמה הוא אמצעי מקובל ביהדות לעילוי נשמת הנפטר. זהו אמצעי המראה כי אנו חולקים כבוד לנפטר, וזוכרים אותו. עצם המעשה, בו אנו מדליקים את הנר, מאפשר לנו לרגע קט, להתייחד עם זכרו של הנפטר הנצור בליבנו, וכך למעשה להמשיך לזכור אותו גם כאשר הוא כבר אינו נמצא עוד בינינו. זהו חלק ממנהגי האבלות בדת היהודית, וכולנו מדליקים נרות נשמה לזכרם של אהובינו שנפטרו. כאשר אנו מדליקים נרות נשמה כל פרק זמן מוגדר, אנו משמרים בדרך זו את זכרו של הנפטר לאורך זמן. בדרך כלל, ביום השנה לפטירתו של יקירנו, אנו מדליקים נר כזה לזכרו.

היכן מדליקים

ניתן להדליק נרות נשמה גם בבית וגם בבתי העלמין. אם תבקרו בבתי העלמין תראו נרות נשמה רבים, המוצבים על הקברים, שרובם מוצב בעמדה מיוחדת על הקבר, כך שתגן עליו מהרוח, ותאפשר לו להמשיך לבעור למשך המקסימום האפשרי. ישנם כאלו המדליקים נר נשמה בכל יום כיפור.

מה נדרש מנר איכותי

כדי לבחור נר נשמה איכותי וטוב, נידרש שהוא יבער למשך זמן רב ככל הניתן, כלומר לפחות יממה. מסיבה זו, נרות נשמה הם עבים וגדולים יותר מנרות רגילים, כדי שיספקו זמן בערה ארוך. רצוי לקנות נר כזה מתוצרת איכותית וידועה, שמבטיחה לנו כי יבער לאורך משך הזמן הרצוי, ולא פחות. ישנם לא מעט נרות נשמה איכותיים מתוצרת כחול לבן, אך ניתן לרכוש גם נרות מתוצרת חוץ. נרות אלו גם מופיעים בשלל עיצובים, כדי שנוכל לבחור מתוכם את המתאים לנו ביותר.

התפתחות טכנולוגית חדשה: נר סולרי

לאחרונה ניתן לרכוש גם נר נשמה סולרי. נר כזה מופעל על ידי השמש, ואינו צורך חשמל. כמובן שהוא יכול לבעור למשך עשרות שעות רבות, ולכן הוא מתאים לאלו החפצים בזמן בעירה ארוך במיוחד. מחירם של נרות אלו אינו יקר, וכיום ניתן לאתר אותם ברשת האינטרנט, ולרכוש אותם במחיר שווה לכל נפש.