הנצפים ביותר

מהו מקום עבודה טוב

אחד הדברים אשר מגדירים את מקום העבודה בה נמצאים כמקום עבודה טוב, לרוב אינו רק העניין של השכר שמקבלים, אלא התנאים המלאים שכל עובד מקבל במסגרת העבודה שלו, ללא קשר למעמד שלו באותה חברה. דברים כמו ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, משכורת 13, מתנות מפנקות לחגים, סבסוד של חופשות בארץ ובחו”ל במחירים משמעותיים ומסביב לכל אלה קיום של וועד עובדים חזק אשר עוזר להילחם על קבלת זכויות לפי חוק והגדלת סל הזכויות במסגרת העבודה לכלל העובדים.

 

החשיבות של וועד עובדים

לא מעט ארגונים מצליחים לשמור על הזכויות הבסיסיות יחד עם שיפור של אלה במסגרת של וועד עובדים חזק אשר נעמד מול ההנהלה ומעמיד את התנים עבור ביצוע העבודה של העובדים. כאשר ישנה אחדות של העובדים אשר מיוצגים על ידי אנשי הוועד, לרוב העובדים הללו ייהנו מקבלה של זכויות ברמה גבוהה ולא יזדקקו לעזרה של עורך דין עבודה מכיוון שהם נמצאים בעמדת כוח מול ההנהלה.

 

מה עושים בארגונים ללא וועד

ישנה האפשרות להתאגד יחדיו ולהקים וועד עובדים, זוהי זכות מלאה של העובדים בכל חברה, אולם בקבוצות החלשות ביותר של האוכלוסייה עדיין ניתן לראות כי הפחד גובר על הארגון של וועד והמוני עובדים נותרים לא רק ללא הטבות במקום העבודה אלא אף ללא הזכויות הבסיסיות אשר מגיעות להם במסגרת החוק. במקרים יחידניים תמיד עדיף להתייעץ עם עורך דין עבודה כדי לדעת כיצד לכלכל את הצעדים מול החברה והאם עדיף להתקדם אל עבר תביעה בבית דין לדיני עבודה מכיוון שכל אקט אחר מול החברה לא נשא פרי והיה סירוב להתייחס לבקשת העובד לקבל את הזכויות שלו כאשר הם מסתמכים על הבחירה של העובד להמשיך בעבודתו ולא להיגרר אל משפט ארוך ומתיש שאין לו זמן או כסף עבורו.