הנצפים ביותר

מהו מנעול דיגיטלי?

מנעול דיגיטלי זמין כבר זמן מה בידיי המנעולן – ובעצם, כל סוג של מנעול המופעל ללא מפתח. ישנם מספר טכנולוגיות דיגיטליות שונות שצוברות פופולריות, אפשרויות ומעורבות הכוללות גם מפתח כגיבוי. מה שחדש במנעולים דיגיטליים הוא שהם מתפשטים מתחום העסקי לכיוון הבתים שלנו – בטוח שכבר נתקלת בחברה עם מנעול דלת המופעל על ידי שילוב בן 4 ספרות שממוקם ממש על הדלת.

התקן נעילה דיגיטלית לדלת הכניסה
בניגוד למנעולי דלת רגילים. למנעול הדיגיטלי יש שילובים שניתן לאפס ישירות על ידית הדלת. במקום מפתח כדי לפתוח את הבריח שמגן על הבית, שילוב נכון של מספרים פותח את המבויי הסתום.

מנעולים אלחוטיים. אלה דומים למערכות כניסה ללא מפתח כמו מותקן בכלי רכב שבהם ישנו מקלט מובנה בתוך הדלת ואות אלקטרונית מבסיס מרוחק שולח אות לפתיחת המנעול.
למנעול דיגיטלי זה יש טכנולוגיה דומה לזו שדירות ועסקים השתמשו במשך שנים – שבו מבקר יכול לזמזם את דרכו פנימה.

מנעולי טביעת אצבע ביומטרי. שוב, מדובר בטכנולוגיה שנעשתה בה שימוש בכמה עסקים כבר זמן מה. ניתן לאחסן מספר טביעות אצבעות במערכת הביומטרית. כאשר אחד מטביעות האצבעות בזיכרון של המערכת זהה לזו של האדם שנוגע בה, המנעול נפתח באופן אוטומטי.

מדוע להשתמש בנעילה דיגיטלית?
אתה לא יכול לאבד את טביעת האצבע שלך (אלא אם אתה חבר ביאקוזה היפנית). יש אנשים שנוטים לאבד כמעט כל דבר שהכניסו לתוך הכיס או לארנק שלהם. כל הזמן מזעיקים מנעולן להחלפת מפתחות או שינוי מנעולים. אם המפתחות יוסרו מהמשוואה, אין מה לאבד או לשכוח. אולם אפשרות נעילה דיגיטלית כגון שילוב בלחיצת מספרים (קוד סודי) היא מסוכנת עבור חלק מכיוון שהיא דורשת לזכור סדרות קטנות של מספרים, ואפשר לטעות ולהשאר בחוץ בלי בעיה. אבל לעומת זאת מנעול ביומטרי מה
שאנו צריכים זוהי רק אצבע והדלת נפתחת בקלות.

למנעולים אלו תכונות רבות. לדוגמא, נעילה עם קוד ניתן להגדיר כך שכל מי שמנסה (מנחש) ארבע פעמים ללא הצלחה מביא להפעלת האזעקה בצורה אוטומטית, או לאפשר ניסיון נוסף לאחר 5 דקות. זאת כדי להרתיע פורצים שמנסים מגוון רחב של שילובים כדי להיכנס פנימה. אתה יכול לכלול את טביעת האצבע של אדם ולאחר מכן להסיר את זה מהזיכרון של המערכת הביומטרית, או לאפשר גישה לעובד בית על ידי קבלת טביעת האצבע שלהם במהלך שעות היום בהם אמורים להגיע ולעזוב.

אם חשבתם שעבודתו של המנעולן היא פשוטה, אני בטוח שכרגע אתם מבינים כמה שאתם טועים.