הנצפים ביותר

מדריך מסלולי הלוואות

 

לפעמים בחיים, ולא משנה מאיזה סיבה נוצר צורך ליטול הלוואה. אין ספק, שכאשר מרגישים מחנק כלכלי מסוים, בין אם הוא עסקי ובין אם הוא  אישי, הפתרון העיקרי במצב שכזה הוא לקחת הלוואה, על מנת לדעת להתייעל ולהשאיר את הראש מעל המים. אולם כמובן שאין מתנות חינם ובכלל הלוואות צריך ליטול בחוכמה.

אשכר מימון והשקעות מן הסתם, כי המקום הראשון שאליו הולכים ליטול הלוואה הוא הבנק. זה פחות או יותר הברירה הטבעית עבור כל אחד, שכן צריך להגיד גם את האמת, הבנקים עושים הון לא קטן באמצעות הלוואות בעיקר בזכות הריביות שהם לוקחים. זוהי הסיבה שבעצם הם מעניקים פקדונות לטווח ארוך, כך בעצם יש יכולות להעניק הלוואות.

כאשר ניגשים ליטול הלוואה ולא משנה אם מדובר על הלוואה עסקית או גם הלוואה פרטית, יש מספר מסלולים שכדאי לבדוק, שכן יש כיום אפשרויות רבות של הלוואות והתנהלות נכונה יכולה לחסוך בסופו של דבר מאות אם לא אלפי שקלים כאשר נוטלים אחת. ככל שיש יותר ריבית מן הסתם החזרי ההלוואה יהיה גבוהים יותר.

רק הבנקים מענקים הלוואות?

ובכן, דווקא לא רק הבנקים מעניקים הלוואות של קרדיט יוניון,  ודווקא גופים כדוגמת חברות אשראי, חברות ביטוח, בתי השקעות וכן גם חברות פרטיות מעניקים סוגים שונים של הלוואות. עם זאת, לעומת הבנקים הסכומים הם קטנים יותר וכן גם הריבית לרוב תהיה גבוהה יותר באופן משמעותי מהבנקים, שכן הסיכון של המלווים הוא גדול יותר.

אולם, זה שהריבית גבוהה יותר לא אומר שההלוואה לא כדאית, והסיבה לכך היא מאוד פשוטה. בהרבה מקרים הבנקים ממש מערימים קשיים על הלווים כאשר הם מעוניינים בהלוואה וזה תהליך שיכול לקחת זמן. לעומת זאת, דווקא הגופים החוץ בנקאיים עובדים יותר מהר וסביר להניח שההלוואה תתקבל תוך זמן קצר יחסית.

ויש עוד סיבות לא לפנות לבנקים?

יש חברות או אנשים שמעדיפים לא לנצל את מלוא האשראי שמעניק להם הבנק והם מעדיפים לפנות לגופים חוץ בנקאיים לגיטימיים כפי שציינו. חשוב לציין כי הבנקים בהרבה מקרים דורשים ערבויות שלא כל אחד יכול להעניק ודווקא גופים חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח או גופים מוסדיים הרבה יותר מקלים בנושא.

דוגמא לכך, הם בתי ההשקעות/הגופים המוסדיים, שבעצם מעניקים הלוואה שהערבות שלה יכולה להיות קרן הפנסיה, או קופות גמל. כך שניתן ליטול הלוואה בתוך זמן קצר יחסית. לכן, מומלץ מאוד כאשר מעוניינים בנטילת הלוואה, לבדוק את כל המסלולים הקיימים ומה הם מציעים ורק לאחר מכן להחליט איזה הלוואה נוטלים.

המאמר מוגש בחסות מוקד אשראי.