הנצפים ביותר

מדריך ידידותי קורס צלילה בתערובות מועשרות בחמצן

ישנן הרבה תפיסות מוטעות לגבי צלילה בניטרוקס. ישנם אנשים החושבים שמדובר בגז מיוחד, או שצריך ללמוד בקורס קשה ומסובך ע”מ לדעת לצלול ניטרוקס . אחרים, למרבה הצער , חושבים שמדובר בעלויות אסטרונומיות , שהקורס חייב להיות יקר, ושבכלל צריך לקנות את כל הציוד, ולמי יש כסף לזה?

יש אנשים שרואים צוללים טכניים , או צוללים שיורדים לעומק רב , ועל חלק ממכלול הציוד שלהם כתוב “ניטרוקס”, לכן מניחים שצריך להיות צולל טכני ע”מ להשתמש בניטרוקס.

הטעות הנפוצה והגרועה ביותר היא , שחושבים שניטרוקס אינו בטוח לצוללים ספורטיביים . מאחורי הגישה הזאת מסתתרת המחשבה ש – “צוללים ספורטיביים הם פשוט לא חכמים מספיק”. כל הרעיונות הללו אינם נכונים, מוטעים ומטעים.

רוב צוללי הניטרוקס צוללים בתחום של עד כ – 42 מטר, ומשתמשים בניטרוקס כאמצעי לבטיחות מוגברת. רובם מבצעים למעשה צלילות כמו צלילות אויר רגיל . כדאי לדעת כי קורס צלילה באילת ניטרוקס אינו “מבוך בפיזיקה מסובכת “, אלא סה”כ 4 שעות לימוד מהנה שעולות פחות ממיכל צלילה חדש! ניטרוקס אינו גז מיוחד שהומצא לטובת צלילות טכניות, ולא כל מי שנושם ניטרוקס הוא בהכרח צולל טכני.  למעשה, הצלחתו של הניטרוקס כיום נזקפת לזכות אחוז בטיחות גבוה להפליא , שנרשם באלפי צלילות   ספורטיביות מאז 1985 !!!

אז מה הסיפור הגדול?

למעשה, זה קל כמו לנשום כל הזמן , כמו לדעת איך להשתמש בטבלת צלילה , כמו חישוב כמות האוויר במיכל וכמו לדעת מהן המגבלות ולא לצלול מעבר להן. אתה לא צריך להיות מיליונר, פרופסור, צולל עומק או חוקר מערות מהולל ע”מ להפוך לצולל ניטרוקס מוסמך. אתה לא צריך מחשב פנטיום משוכלל בשביל הקורס הזה, רק את הראש שעל כתפיך, ומחשבון פשוט.