הנצפים ביותר

מדוע טיפול בשפכים של עסקים הוא כה חשוב?

מפריד שומנים הוא מתקן טיפול בשפכים לעסקים המנקז שומנים שהנם שפכים מזהמים מאוד אליו, ובכך מונע מהם להגיע לצנרת הביוב העירונית. מדובר במתקן שהתקנתו נדרשת לפי חוק, היות ושומנים המגיעים לצנרת הביוב מזיקים בסופו של דבר לבריאות הציבור. מפרידי השומנים מיועדים לעסקים בהם מתבצעים בישולים כגון מסעדות, חברות קייטרינג ומלונות, ולעסקים בהם יש שימוש בשמנים תעשייתיים כגון מוסכים ומפעלי תעשייה.

מדוע מתקן טיפול בשפכים של עסקים הינו כה חשוב?

התקנת מתקן טיפול בשפכים חשובה משלוש סיבות עיקריות. ראשית, מפריד שומנים מונע סתימות בצנרת הביוב העירונית, שכן שומנים המגיעים לצנרת הביוב סותמים את דפנותיה, ומביאים בכך להצפות הגורמות מטרד לציבור, ובזבוז מיותר של כספים על ידי הרשויות העירוניות. שנית, מתקן טיפול בשפכים הינו חשוב משום שמהשומנים הנלכדים במפריד השומנים ומפונים לאתר ההטמנה, ניתן לייצר דלקים ירוקים לתעשייה, על ידי תאגידי מחזור כגון אל”ה. שלישית מתקן טיפול בשפכים חשוב משום ששומנים שזורמים לצנרת הביוב העירונית מגיעים לבסוף למכוני טיהור השפכים שלא מסוגלים לפרקם, וכך מי הקולחין שהינם המים המטוהרים המופקים לאחר טיהור השפכים ומיועדים להשקיית יבולים, הופכים למזוהמים, מה שפוגע בבריאות הציבור האוכל את אותם יבולים.

התקנת מפריד שומנים הינה חובה על פי החוק

על מנת לקבל רישיון הפעלת עסק ממשרד הבריאות, צריך להתקין מתקן טיפול בשפכים, אך מפריד השומנים צריך להיות מותקן כראוי וצריך להתאים לדרישות החוק בסוגו ובגודלו, ולכן יש חשיבות לבדוק את החברה המוכרת לכם את המתקן לפני שרוכשים אותה ממנו. יש לבדוק שהמתקין נושא תעודה מטעם היצרן על כך שהוא מתקין המוסמך על ידי אותה חברה להתקין את המתקן, משום שמתקין לא מוסמך עלול להתקין את המתקן לא נכון, וגם בגלל שאחריות היצרן לא תהיה תקפה אם המתקין לא יהיה מוסמך.

פינוי השומנים מהמתקן

לאחר שמפריד השומנים מתמלא, יש לרוקן את המתקן ולפנותו לאתר הטמנה מסודר. הדבר נעשה באמצעות ביובית ששואבת את השומנים מן המתקן אל תוך המכל שלה, ולאחר מכן מרוקנת את המכל שלה באתר הטמנה מסודר.

המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר מסחר אלקטרוני ו  בניית אתר תדמית