הנצפים ביותר

מאלף כלבים בצפון

אילוף או אימון כלבים הוא הקניית התנהגויות והרגלים לכלב וההיסטוריה שלו בביות החיות השייכות למשפחת הכלביים לפני 14 אלף שנים. כיום רבים המחזיקים בכלבים נעזרים בשירותים גם של מאלף כלבים בצפון כמו בכל מקום אחר בארץ, שהנו בעל המקצוע העוסק בתחום האילוף.

לא פעם אנשים לוקחים על עצמם לגדל כלב אך מתקשים בחינוכו וכתוצאה מהתסכול שנגרם להם מציעים אותו למכירה או מסירה ובמקרים הגרועים ביותר אף פשוט נוטשים אותו. כמו במקומות אחרים, מאלף כלבים בצפון יוכל לעזור לבעלים להימנע מצעדים מסוג זה ולקבל כלב שמכבד את רצונם. הרי לא לחינם בזכות אימון טוב הכלב מסייע לאדם בפעולות שמירה, הנחייה ועוד.

באופן עקרוני, קיימים שני סוגי  אילוף עיקריים. אילוף שנועד למגר התנהגויות מסוימות שהוא הנפוץ יותר בכלבי בית ואילוף ליצירה או חיזוק התנהגויות ששכיח יותר כאשר נעזרים בכלב גם למטרות מקצועיות. 

מאלף כלבים בצפון שהוא איש מקצוע איכותי יבין את הפסיכולוגיה של הכלב והמניעים שלו לבצע או לסרב להתנהגות כלשהי. המניעים או היצרים בעגה המקצועית המרכזיים אצל משפחת הכלביים הם הציד והשמירה על הפרט ועל הלהקה.

בדומה, הוא גם יידע באיזה מהגישות המובילות בתחום להשתמש ומתי. גישה אחת היא של מתן חיזוק חיובי בצורה של פרס במהלך או לאחר ביצוע התנהגות רצויה. בדרך כלל כאשר מלמדים את הכלב התנהגות מסוימת ייעשה שימוש רציף בחיזוק ולאחר מכן התגמול יהיה מעת לעת כדי לבצע גמילה מהצורך בפרס לשם ביצוע ההתנהגות.

העידוד במהלך האילוף נעשה על ידי מתן צעצועים למשחק, חטיפים, ליטוף ומגע מהבעלים המשמשים כגמול. כאן המקום להזכיר כי השימוש בעונש גופני מאד לא נהוג כדרך לחינוך כלב, כשם שאינו מקובל היום לחינוך בני אדם.  

מעניין לציין שאותן שיטות המשמשות לאילוף כלבים מבוססות על רעיונות ידועים גם מתוך הפסיכולוגיה של בני האנוש.

למידע נוסף על מאלף כלבים בצפון, היכנסו לאתר.