הנצפים ביותר

מאיר רוטברג, איש ביטוח ותיק ובעלים של סוכנות ביטוח מסביר במאמר זה, מדוע חשוב להרחיב את כיסויי ביטוח

ביטוח דירה כולל את כל הקיים במבנה: מרפסות, צנרת, מתקני ביוב ואינסטלציה, מתקני הסקה, דוודים, מערכות סולריות, תקני טלפון וחשמל השייכים למבנה הדירה, וכן את כל החלקים הקבועים במבנה הדירה, או המחוברים אליה בחיבור קבוע.

יש לציין כי חישוב ערך ביטוח המבנה מתבסס על גודל המבנה במ”ר. החישוב מתבצע ע”י הכפלת גודל המבנה במ”ר באותו איזור מגורים בו נמצא הנכס המועמד לביטוח. מומלץ מאוד להרחיב בביטוח את חישוב ערך הקרקע ולא רק את ערך בניית המבנה החדש.

ביטוח מבנה מכסה כנגד הנזקים הבאים:אש, ברק, רעם וכן עשן הנחשב לתופעה יוצאת דופן ולא תופעה שגרתית כגון: התפוצצות, התלקחות, פריצה, גניבה, שוד, נפילת כלי טייס, נפילת חפצים מכלי טייס, רעד על קולי הנגרם ע”י כלי טייס.בהחלט מומלץ להרחיב את ביטוח המבנה גם לנזקי צנרת, נזקי טבע ורעידת אדמה.

חשוב מאוד להרחיב את כיסויי הביטוח גם לכל מה שנמצא מחוץ לדירה וזה אומר כמובן ביטוח של תכולת דירה, אשר מכסה באופן מלא גם את הנזקים אשר פירטתי בביטוח המבנה. כמו כן, ביטוח תכולת הדירה מורחב לשני כיסויים נוספים: צד ג´ וחבות מעבידים.
תכשיטים וכלי זהב:  כיסוי הביטוח שלנו לתכשיטים מכסה רק 10% מסכום ביטוח התכולה ועד 2% לכל פריט בלבד.
במידה וברשותכם תכשיט אשר יקר מ- 2% סכום ביטוח תכולת הדירה, אזי הפוליסה לא תכסה, אלא אם נערכה בחברת הביטוח הערכת סוקר או מעריך מוסמך. במקרה כזה הכיסוי יהיה מלא.

כמו כן, מומלץ להוסיף לביטוח הדירה גם כיסוי רעידת אדמה אשר אינו רכיב חובה בפוליסת הביטוח.
http://rotberg.co.il/