הנצפים ביותר

מאיזו סיבה קמינים כבשו אחר לב הישראלים?

מאיזו סיבה קמינים כבשו אחר לב הישראלים? 
קמין הנו כלי יעיל לחימום בתינו ואפשרי לראות עדויות שונות לשימוש בקמינים מאז שחר ההיסטוריה בציורי מערות וממצאים ארכיאולוגיים קדומים. למרות ש לפני זמן לא רב קמינים היו המבוקשים ברוב המקרים במדינות אירופה הקרות במיוחד ואילו בארץ העדיפו לעשות שימוש במזגנים, רדיאטורים ותנורי ספיראלה, הרי שבימינו הדברים השתנו בלי שום היכר. הרבה בתי אב בארץ ישראל מחליטים להסתייע בקמינים לשם חימום חלל המגורים וכפי שתשימו לב בהמשך, קמינים אלה כובשים את העין והלב וגם אטרקטיביים מבחינה פיננסית כמעט מכל שיטת חימום נוספת. 

מה הם קמינים? 
קמינים הם גופים אשר בתוכם מתבצע מהלך בערה המפיק חום. ניתן להפריד את הקמינים הרבים ע”פ יסוד הגלם לבעירה, דהיינו, קמין עץ, קמין גז, קמין נפט או גם סולר או על ע”פ המיקום היחסי שלהם לפי לקיר אשר בצמוד לו צריכים להיות מוצבים ולמשל – קמין כיחידה עצמאית, קמין מובנה בתוך הקיר, קמין המחופה באבן ועוד’. כל סגנון של קמין מאפשר את וויסות החום ע”י ניהול על קצב כניסת החמצן ישר אל תא הבערה ו/או שמא ע”י שליטה על הכמות של חומר הבערה. 

איזה פלוסים מאפשרים קמינים? 
קמינים משרים אוירה חמה בכל בית. מקור חום זה לא מייבש את כל החמצן כמו למשל המזגן ומלבד יתרון זה ההשתמשות בקמין טומן בחובו יתרונות רבים נלווים : 

· אי תלות בחשמל – קמינים עובדים בלעדי תלות בחשמל ועל כן עליית עלויות החשמל איננה תשרה כלל אודות מחיר השימוש בהם. מלבד זאת, הקמינים יפעלו אפילו בעת הפסקות חשמל. 

· דרישות תחזוקה לא גבוהים – פרט ל קמין העץ ש מצריך ניקוי, יתר הקמינים אינם מצריכים לתחזוקה שוטפת חוץ מ לבדיקות תקופתיות. 
· יעילות טובה – קמינים איכותיים ממשיכים להפיץ חום ולחמם אחר סביבתם אף פרק זמן מה אחרי הפסקת פעולתם. וזאת בשל לגוף הברזל עם קיבולת החום הטובה המשתחררת בהדרגה גם לאחר סיום הפעולה. 

· סגנון הבית – הקמין מרגע התקנתו הופך לאלמנט דקורטיבי מרכזי בביתנו ומשתלב כמעט בכל מקום בצורה מצויינת. 

בעזרת כ”כ הרבה פלוסים נפלאים, זה לא פלא שמשפחות מרובות מעדיפות כעת להתקין קמינים בביתם. המראה האלגנטי, דרך פעולתם הייחודי והאופציה לחיסכון ניכר בהוצאות, הופכים אותם לחלופה מצויינת בימי החורף הגשום.