הנצפים ביותר

לראות את החיים בוורוד עפ”י שיטת ביירון קייטי

הפעם נלמד את שיטת השאלות של ביירון קייטי על מנת שנוכל לצלוח את המשבר בקלות ותך כדי פתרונות.

המאמנת והמטפלת רינת לזר מבהירה כי כאשר הכל נראה כאילו נשמט מתחת רגלינו, הרגשה שהכל הולך ונעלם, חוסר וודאות ופחד, אנחנו נבודד בסבלנות ובאורך רוח את הבעיות ולאט לאט נמצא תחליפים להאחזות חדשה. קשה מאד לעשות זאת על ידי מחשבה בלבד מכיוון שהמוח זורק לנו שאלות ללא הרף ומתחבר למרכז הרגשות שלנו, דבר זה מאד מפריע ולכן אנו צריכים פתרון פיזי- שיטת השאלות והתשובות.

ברגע שאנו נלמד לשאול את עצמנו שאלות, ונכתוב על דף את התשובות, לא נאבד את חוט המחשבה ונוכל לבודד את הבעיות ולמצוא את מקורן. אנו שואלים שאלות והתשובות מתגלות מבפנים.

לפני שנלמד איך עושים זאת הלכה למעשה, אנו נלמד להוציא את המחשבות שלנו על דף במהירות וללא עצירה. בעצם אנו מחלקים זאת ל-4 חלקים:

  1. האם זאת האמת? האם זה נכון? לאחר שכתבנו את המחשבה על דף, אנו נוכל להסתכל עליה ללא רגש ופשוט לשאול שאלה אמיתית. האם המחשבה הזאת היא אמיתי האם זה נכון. האם המחשבה בעובדה נכונה או שערבנו רגש.
  2. האם אני יכול לדעת בוודאות שזה נכון? לאחר שענינו על שאלה מספר אחת בחיוב, אנו חייבים לבדוק שוב אפילו על ידי מקורות חיצוניים, יועצים וקואצ’רים, את נכונות המחשבה כעובדה.
  3. איך אני מגיב כשאני מאמין למחשבה הזאת? במידה ואישרנו את המחשבה כנכונה עובדתית, אנו חייבים לכתוב איך אנו מגיבים למחשבה הזאת כאשר אנו מאמינים בה. האם זה עושה לנו טוב או רע? אפשר לחלק את שאלה זאת ל3 תתי שאלות.
    1. האם אני רואה איזושהי סיבה להיפרד מהמחשבה הזאת?
    2. האם אני רואה איזושהי סיבה בלתי מלחיצה להחזיק במחשבה הזאת?
    3. מה המחיר שאני משלם על מנת להחזיק במחשבה הזאת?
  4. מי אני או מי הייתי ללא המחשבה הזאת? זהו החלק החשוב ביותר , בעצם זהו המענה למחשבה שהתחלנו איתה, ברוב הפעמים לאחר שנענה על שאלה זו אנו נמצא פתרון לבעייתיות שהיא מייצרת עבורנו ומכאן השחרור קרוב מאד.

מה שנותר לכם הוא להתאמן, לאמן את עצמכם במחשבות נכונות ובמציאת פתרון עבורן.

כלי ביניים לעזרה:

רינת לזר ממשיכה ואומרת כי ניתן להשתמש בטכניקת ההיפוך, כלומר בודקים את המחשבה בכל מיני היפוכים. כאשר התשובה באה מתוכך אז אתה באמת מאמין לה, יש צורך באמינות מלאה מול עצמך , אף אחד לא שומע או רואה אתכם, היו אמיתיים!

במאמר הבא , לאחר שלמדנו להשתחרר מהמחשבות ולנהל אותן נכונה, אנו נשאל שאלה חשובה

האם אתם מוכנים לוותר על הסבל שלכם? לוותר על נקודת הקורבן?

לסבל יש רווחים מסוימים אבל יש רווח גדול יותר בוויתור על הסבל.