הנצפים ביותר

לקחים של החיים

לפעמים דברים שאותם לוקחים בתור מובן מאליו עוצרים את החיים הרגילים וגורמים לכל אחד מאיתנו לחשוב עד כמה הכל ארעי יותר ממה שאנחנו מוכנים להודות, ועד כמה כל רגע שבו אנו קיימים על פני הארץ הזו במצב הזה הנוכחי הוא רגע שאין כמותו ושוב לא יחזור. לכן המוני דברים שאנחנו עוברים אפשר להבין רק בדיעבד ולקחים נלמדים תוך כדי שחיים את החיים האלה.

 

אחד מאותם לקחים הוא זה שמראה עד כמה היריון ולידה הם לא דבר ברור מאליו וכי מלבד נס אמיתי אין דבר אחר שיכול להגדיר את הפלא הזה שאפילו הרופאים עדיין לא יודעים להגדיר בצורה מלאה וחד משמעית. כמה פעמים של היריון שנאמר כי צריך להפסיק אותו עם הפלה בכדורים מכיוון שנראה כי הוא עם עובר עם מומים קשים וכמה פעמים של היריון שעבר בצורה תקינה עד שנראה כי פתאום אין כל דופק לעובר? נכון, מתפללים שדברים כאלה לא יקרו, אבל הסטטיסטיקה מורה כי נשים רבות יחוו הפלה בשלב כזה או אחר של החיים, בין  אם היא תקרה בצורה טבעית או שיהיה צורך בהתערבות רפואית בעניין.

 

האם זה אומר כי צריכים לחיות את החיים האלה בחשש מתמיד מפני מה שעלול לקרות? בהחלט שלא, אבל חשוב לדעת להעריך את כל הרגעים החשובים האלה שבה אנו קמים בבוקר מן המיטה ורואים את המשפחה שאיתנו, שיש לנו את הבריאות הזאת לצאת וללכת לעבודה ואת הדרך לכלכל את הבית הזה שבו אנו חיים. אם אכן מתכננים להקים משפחה רצוי שלא לדחות את הסף יתר על המידה ולא לקחת כמובן מאליו את התהליך הכניסה אל ההיריון ואת התהליך של סיומו ההיריון ללא הפלה בכדורים או בעיות רפואיות לאמא או לתינוק שנולד.