הנצפים ביותר

לפתוח תיק גירושין

גם אם התחלתם את הקשר הזוגי שלכם עם פרפרים בבטן, התרגשות בכל פעם שאתם נפגשים והרעפה של מתנות מפנקות מבלי לתת את החשבון על עלויות, בהמשך הדרך הארוכה של הזוגיות והמשפחה יכול מאוד להיות כי תמצאו את עצמכם מעוניינים לצאת מאותה זוגיות וכי אינכם מסופקים מן הקשר.

רצונות שונים יגררו פרידה, שלאחריה באופן בלתי נמנע הדרך לסיום המערכת הזוגית הינה בעזרת פתיחת תיק גירושין ברבנות או בבית המשפט.

 

לאן כולם רצים?

מן הרגע בו הבנתם כי אתם הולכים לדרך בכיוון אחד, מתחילה ההעסקות הבלתי נגמרת עם פתיחת תיק וגברים רבים ממהרים לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות תוך ידיעה שבמקום זה היתרונות הם גבוהים עבורו בתור גבר ופחותים עבור האישה, אשר מצידה ממהרת להגיש את התיק של הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה.

היכן שנפתח התיק הראשון שם יתנהל הדיון של הגירושין ומכאן המושג של “מירוץ הסמכויות”.

חשוב לציין כי ישנה חשיבות מכרעת לגבי תוכן התביעה, שכן במידה והיא אינה מוגשת בצורה נכונה ואמיתית היא לאו דווקא תתנהל היכן שהוגשה לראשונה ויכולה להתנהל גם בבית משפט לענייני משפחה.

 

האם יש יתרונות בפתיחת תיק ברבנות

אפשרות ליצור מצב של שלום בית ותחילה של עבודה אמיתית של בני הזוג במטרה לשקם את היחסים ביניהם.

הגבר יכול לדרוש אי תשלום מזונות בשל חוסר תפקוד של האישה בבית ואי ביצוע של מטלות בבית כמו שמירה על ניקיון הבית, דאגה למזון בבית וקיום של יחסי אישות. אם מצבים אלה עוברים לטיפול בית המשפט לענייני משפחה קרוב לוודאי שתהיה יותר התחשבות כלפי האישה תוך כדי מתן התייחסות ברורה לשמירה על הפעילות שהינה הכי בריאה עבור הילדים גם כן.