הנצפים ביותר

למצוא את הכסף של הפנסיה

מה אתם יודעים בדיוק על כספי הפנסיה שלכם? האם אתם יודעים שמדובר בסוג אחד של חיסכון לפנסיה או בכמה סוגים? האם יש סכומים שרשומים על שמכם בירושה מדוד או סבתא שנפטרו ואתם לא מודעים אליהם? האם אתם יודעים מיהי החברה שמנהלת את כספי הפנסיה שלכם באיזה אפיק הם מושקעים? האם אתם יודעים לומר מהו הסכום הקיים עד כה עבורכם בחסכונות עבור הפנסיה?

אין לכם מה להרגיש נבוכים אם אתם לא יודעים תשובה לאחת מן השאלות ששאלנו כאן או אף לכולם גם יחד. הרבה אנשים לא עוקבים אחר כספי הפנסיה שלהם ובדיוק לשם כך יצרה משרד האוצר מערכת עבור איתור כספי פנסיה אבודים שאיש לא דורש, ומגיעים לסכומים של מיליארדי שקלים.

 

מה זה בדיוק כספים אבודים?

ישנם אנשים אשר ברבות השנים איבדו את המעקב אחר סוגי כספי הפנסיה שלהם בשל מעבר דירה, אנשים שהחליפו מקומות עבודה בצורה תדירה ולא העבירו את החיסכון אל החברה המנהלת החדשה או פטירה של קרוב משפחה שביצע חיסכון בקופת גמל שלא ידענו שקיימת על שמנו. כל חוסר הידע הזה מוביל למצב בו אנשים רבים לא מודעים לכך שישנם כספי פנסיה אבודים על שמם. כאלה שאין להם כל דורש בשל חוסר ידע של הבעלים וחוסר בדרכים לאיתור הבעלים על ידי החברה המנהלת.

 

להשיב את הכספים לבעליהם

מלבד המערכת הנוחה והקלה לשימוש אותה השיק משרד האוצר כדי שכל אדם יוכל לבצע איתור כספי פנסיה אבודים, ישנן ג חברות אשר מבצעות את כל העבודה עבור אנשים שמעוניינים בכך ומביאים אליהם את המידע המלא לאחר שבדקו אלו ביטוחים וחסכונות קיימים על שם הדורש והוציאו מהחברות המנהלות את המידע המלא לגבי סכומי הכספים הקיימים בכל סוג של אפיק פנסיוני.