הנצפים ביותר

למה חשוב לעשות מידוף למחסן?

כל מי שעבד אי פעם בעסק שיש בו מחסן או היה עצמאי, יודע כמה “בלאגן” יש “מאחורי הקלעים”, במקומות שהלקוח לא רואה. על מנת לסדר את הבלאגן, העובדים דואגים להגיע לפחות פעם בחודש לצורך סידור סחורה, אך הדבר לא מספיק וחשוב גם לאבזר את המקום במדפים. במאמר זה נדבר על חשיבות של מידוף למחסן ונסביר כיצד לבחור מדפים שיתאימו ספציפית למחסן שלכם.

מידוף למחסן

כמו שציינו מקודם, חשוב שהמחסן בעסק שלכם יהיה מסודר. הדבר יגרום לעובדים לעבוד בצורה יעילה יותר, לבזבז פחות זמן על מציאת הסחורה ולפנות יותר זמן ללקוחות. ניתן לכם דוגמה מהחיים – פעם אחת ביקרנו בחנות נעליים שלא נזכיר את שמה, וראינו שבחנות ישנן 3 עובדות, אין הרבה לקוחות (באותו הרגע הספציפי, היה 4 לקוחות בלבד), אך בכל זאת היה זמן המתנה דיי משמעותי בחנות. ובוא נודה באמת – אף אחד לא אוהב לחכות וככל שהלקוחות בחנות שלכם ממתינים יותר זמן, כך הסיכוי שהם יצאו מהחנות ללא רכישה הופך להיות גבוה. לאחר 10 דקות המתנה בחנותף החלטנו לבדוק מה גורם לזמן המתנה כה גבוה, הרי יש 3 עובדות בחנות וסך הכל 4 לקוחות ,איך הגיוני שיהיה בכלל זמן המתנה? לאחר שנכנסנו אל המחסן של החנות, הבנו מיד מה גורם לזמן ההמתנה. לא היה מידוף למחבן כלל וכל הסחורה הייתה זרוקה על הרצפה בקרטונים וכל פעם שהלקוחות היו מבקשי מידת נעליים מסוימת, העובדות היו צריכות להגיע אל המחסן ולחפש מבין כל הקרטונים הזרוקים על הרצפה, מה שהיה לוקח המון זמן.

כמובן, שהדבר פגע בחנות בצורה מאוד משמעותית, כי רוב הלקוחו לא קונים את המוצר הראשון שראו והנם צריכים למדוד מספר דגמים ומידות לפני שהנם מחליטים על מוצר מסוים. לאחר שראיתי את המחסן, ביקשתי מהעובדות להפנות אותי למנהל ובשיחה עמו, הסברתי כי עליו לבצע מידוף למחסן באופן מיידי. הסברתי שהדבר יקפיץ לו את היעילות בחברה ויעלה את המכירות בצורה משמעותית.

המנהל של החנות החליט להקשיב לעצה שלי וכבר בשבוע לאחר מכן הוא ביצע מידוף למחסן באופן מלא. לאחר חודש, החלטתי לבקר בחנות זו ולבדוק כיצד הם התקדמו. להפתעתי, הפעם החנות הייתה מלאה בלקוחות וזמן ההמתנה היה מאוד נמוך.