הנצפים ביותר

לימודי רפואה מבוקשים בהונגריה

לימודי רפואה בחו”ל הינם נפוצים בקרב סטודנטים ישראליים, ורבים מביניהם בוחרים באפשרות של לימודים בהונגריה. מדינה זו השוכנת במרכז יבשת אירופה מציעה לימודים בשפה האנגלית ברמה גבוהה, עם מגוון סוגי התמחויות. לימודי הרפואה מתקיימים בארבע אוניברסיטאות השוכנות בשלוש ערים מרכזיות – בודפשט, פץ’ וסגד, כאשר בחירתו של מוסד הלימוד תלויה ביכולות, ברצונות ובצרכיו של כל תלמיד. יחד עם זאת, יש לציין כי מרבית הסטודנטים הישראלים לומדים בבודפשט, עיר הבירה המהווה את הלב התרבותי, הכלכלי והחברתי של הונגריה. בודפשט מכונה גם פריס של מזרח אירופה, בהיותה עיר יפיפייה המספקת שלל פעילויות תרבות ופנאי.

 

בחינות קבלה ללימודי רפואה בהונגריה

 

מועמדים המעוניינים להתקבל אל לימודי רפואה בהונגריה נדרשים להתמודד עם בחינות קבלה בתחומי הכימיה, הביולוגיה, הרפואה והשפה האנגלית. בחינות אלו נועדו לבדוק את רמת ידיעותיו של המועמד במקצועות הליבה ולסנן את הסטודנטים הטובים ביותר, על מנת ליצור רמה גבוהה ואחידה ולהפחית את סיכויי כישלונם של המתקבלים. לכן, חשוב להתכונן לקראת בחינות אלו ברצינות, ועדיף בעזרת מכינה ללימודי רפואה בחו”ל.

 

מכינה ללימודי רפואה בהונגריה

 

מכינה לרפואה נועדה בעיקר להכין את הסטודנטים לשנות הלימוד הראשונות הפרה-קליניות, אשר נחשבות לקשות ביותר ובהן נושרים רבים שאינם מצליחים לעמוד בדרישות. לימודי המכינה מועברים על ידי רופאים מקצועיים הדוברים אנגלית ברמה גבוהה, המלמדים את מקצועות הליבה והיסוד אשר נדרשים לשנות הלימוד הראשונות בהונגריה. בנוסף לכך, לימודי המכינה מכינים את התלמידים לקראת בחינות הכניסה השונות, במטרה להקנות להם את הסיכויים הגבוהים ביותר למעבר עם ציון גבוה. כמו כן, בקורסי מכינה רבים מוענקים לתלמידים ייעוץ וסיוע בבחירת מוסד לימוד, במילוי טפסי הרשמה, וגם במציאת מקום מגורים בהונגריה.